حوزه هاي علمیه پایگاهی برای نشر ارزش های اخلاقی در جامعه هستند
242332

امام جمعه نوشهر گفت: حوزه های علمیه پایگاهی برای نشر صحیح و عالمانه ارزش ها و اخلاق اسلامی در سطح جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در نشست با طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر بیان کرد: اهمیت جایگاه اخلاق به عنوان هدف اصلی بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله)، نشان دهنده نقش پویای نشر مفاهیم اخلاقی در به وجود آوردن جامعه ای متعالی و بالنده است.
وی افزود: اهمیت جایگاه اخلاق در سنت پیامبر(صلوات الله علیه) به حدی است که مطابق فرموده قرآن، اگر این ویژگی لین بودن، ملایمت و خوش اخلاقی در وجود ایشان نبود، مردم از پیرامون وی پراکنده می شدند و حتی در حدیثی متواتر دلیل بعثت پیامبر(صلوات الله علیه)، به کمال رساندن مکارم اخلاقی بیان شده است.
موسس مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر تصریح کرد: اخلاق در حیطه های گوناگون شامل اخلاق فردی، اجتماعی، مالی، خانوادگی، عاطفی، جنسی وغیره  ارزیابی می شود که هر کدام از آنها نیز به شاخه های ریزتری تقسیم می شود؛ به همین خاطر ضروری است که تحقیق و پژوهش عالمانه ای در تمام ابعاد اخلاقی صورت گیرد تا شاخصه های«خلق عظیم پیامبر» به شیوه ای کاربردی و ملموس در سطح جامعه نشر یابد.
وی با اشاره به انواع شبهات، فرافکنی ها و تبلیغات مسموم در مسیر تخریب چهره دین گفت: کار فرهنگی عمیق و ارزشی علیرغم همه دسیسه ها با توکل بر خدا، تمام نقشه های شوم را خنثی می کند که برای تحقق این امر، جهاد فرهنگی – علمی زیر بنایی و اساسی لازم است.
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حوزه های علمیه پایگاهی برای نشر صحیح و عالمانه ارزش ها و اخلاق اسلامی در سطح جامعه هستند؛ لذا باید این امر با مهارت افزایی در شیوه های تبلیغ نوین، به بهترین شیوه به مخاطبان ارائه شود.




 

برچسب‌ها