عظمت حضرت زينب (س)‌ به خاطر انجام تكاليف الهى است
246300

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: عظمت زينب كبرى(سلام الله علیها)‌، به خاطر حركت عظيم او بر اساس تكليف الهى در موقعیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم ابراهیمیان در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: ارزش و عظمت زينب كبرى(سلام الله علیها)‌، به خاطر حركت عظيم او بر اساس تكليف الهى در موقعیت های مختلف است.
وی افزود: در شرایطی که خیلی از بزرگان مانند توابین، موقعیت را تشخیص نداده و از همراهی با امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) خود باز ماندند، حضرت زینب (سلام الله علیها) امامش را پشتیبانی و حمایت کرده و بعد شهادت امام حسین (علیه السلام) نیز با آن شرایط سخت، با درایت کامل، رسالت تبلیغی خویش را به نحو احسن انجام داد.
وی تصریح کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) از اولیای الهی بوده که چون زندگی این بانوی مجاهد، همراه با احساس تعهد و مسئولیت نسبت به اسلام است؛ لذا خداوند نیز به ایشان عزت داده و بسیار عزیز کرده است.
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل بیان کرد: در این دنیای وانفسا با همه رنگ و لعاب وقتی باز هم نسل جوان و نوجوان به خصوص دختران ما، احساس لذت و آرامش نکرده و دچار سردرگمی هستند؛ به همین خاطر اگر شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام الله علیها) برجسته شود، قطعا زن مسلمان، متوجه جایگاه زن در فرهنگ اسلامی شده و به هویت اصیل خود رجوع می کند.
خانم ابراهیمیان در پایان اظهار کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) با ولایت پذیری، یاری نهضت امام زمانش، حفظ نهضت حسینی و امروز نیز با توجه به اتفاقات شام و مدافعان حرم، در واقع زمینه ساز ظهور امام عصر (عجل الله) هستند.

 

برچسب‌ها