شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام عیار برای بشریت است
248838

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل،شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را الگوی تمام عیار برای بشریت به خصوص بانوان دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم زهرا ابراهیمیان طی گفتگویی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) و روز زن بیان کرد: تبیین شخصیت و زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، بنیاد خانواده را مستحکم تر کرده و آن را از تزلزل نجات می دهد.
وی افزود: دشمن دین و اسلام متوجه نقش زن و مادر در تربیت نیروهای مومن و انقلابی شده است؛ زیرا آنها مادران ایرانی را دیدند که لباس رزم بر تن فرزندان خود کرده و آنها را راهی جبهه ها و یا با دستان خود جنازه فرزندان شهیدشان را خاکسپاری می کردند، از این رو تمام برنامه های خود را روی مادران خانواده ها متمرکز کرده اند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران بندپی بابل تصریح کرد: دشمن تلاش می کند تا زن مسلمان ایرانی را با فرهنگ غرب پرورش دهد، همان فرهنگی که بنیاد خانواده را در غرب از ریشه خشکاند. بنابراین اگر شخصیت و زندگی خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک الگو، به بانوان کشورمان معرفی شود، آنها هم به عنوان زن مسلمان ایرانی الگویی برای دیگر بانوان دنیا می شوند.
وی اعلام کرد: در طول سال مراسمات زیادی برای اهل بیت (علیهم السلام) در محافل خانگی و غیره برگزار می شود که بهترین راه برای انتقال فرهنگ فاطمی به فضای خانواده است؛ اما متاسفانه در اکثر مواقع صرفا به روضه و مصیبت خوانی اکتفا شده و از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت کسب معرفت کسب نمی شود.
ابراهیمیان خاطر نشان کرد: مدارس علمیه خواهران که مکان پرورش زنان، مادران و مبلغان جامعه اسلامی است؛ باید محل تبیین و ترویج فرهنگ فاطمی باشد؛ فرهنگی به ما می آموزد که حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان شیعه انقلابی با آن جایگاه و آن اندازه از علم و معرفت، در کنار تاثیر عظیمی که در دنیای اسلام دارد، اما به عنوان یک زن، نسبت به وظیفه خانه داری و تربیت فرزند ابراز حساس بوده و به نحو احسن این کار را انجام می دهد.

برچسب‌ها