موازین شرعی در دفن اموات ناشی از کرونا در استان بوشهر رعايت مي شود
254503

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: خانواده های فوت شدگان بر اثر ویروس کرونا در استان بوشهر دغدغه دفن اموات خود طبق موازین شرعی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، خانم فاطمه مجاهد در خصوص چهارمین جلسه شورای تبلیغ استان بوشهر گفت: این جلسه با حضور جمعی از مدیران استانی اعم از مدیر حوزه علمیه برادران استان، مدير حوزه علميه خواهران استان بوشهر، مدیر کل اوقاف استان بوشهر، رئیس سازمان تبلیغات اين استان و مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه های استان برگزار شد.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و آمار بالای مبتلایان به این ویروس گفت: متاسفانه به صورت روزانه با افزایش چشمگیر آمار بیماران مبتلا به کرونا مواجه هستیم از این رو بر آن شدیم تا طی جلسه ای تمهیدات لازم جهت نظارت بر اجرای تغسیل، تدفین و تکفین اموات مبتلا به این ویروس اندیشیده شود تا مبتلایان فوت شده بر اثر این بیماری طبق اصول شرع و دین، دفن شده و خانواده این فوت شدگان دغدغه دفن شرعی عزیزانشان را نداشته باشند.
وي در ادامه گفت: در جلسه شبکه تبلیغ استان، حوزه علميه خواهران استان بوشهر آمادگی خود را جهت انجام هر گونه کمک در راستای ایجاد سلامت جسم و روان در جامعه اعلام كرده و همچنین مقرر شد، دوره های آموزشی را برای بانوان طلبه داوطلب اعم از خواهر و برادر برگزار كنند و طی آن آموزش های لازم جهت تغسیل، تدفین و تکوین اموات کرونایی به این عزیزان داده شود.
وي در ادامه افزود: مقرر شد كه سازمان های مربوطه لوازم و تجهیزات حفاظت فردی لازم را در اختیار طلاب داوطلب غسال و غساله قرار دهند و خطرات احتمالی که طلاب غسال و غساله را تهدید می کند تا حد ممکن کاهش دهند.
حوزه علمیه خواهران استان بوشهر هم اکنون دارای 11 مدرسه علمیه در مقاطع یک تا سه است که در این میان شهر بوشهر دارای 2 مدرسه علمیه خواهران و یک مرکز آموزش عالی و دیگر شهرستان ها نیز هر کدام دارای یک مدرسه علمیه خواهران هستند که سه هزار و 368 طلبه خواهر مشغول به تحصیل و بیش از 620 دانش آموخته دارد که به عنوان استاد، پژوهشگر، مبلغ دینی، فعال فرهنگی و غيره در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استان مشغول به فعالیت هستند.
 
 
 

برچسب‌ها