ساماندهی معیشت مردم نیازمند حرکتی جهادی است
258722

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالبه حوزه علمیه خواهران را در زمینه معیشت مردم و رفع تنگناهای اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: ساماندهی معیشت مردم اکنون احتیاج به یک حرکت جهادی دارد که با کمک مردم و جوانان می توان از این وضعیت عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در دیدار با عبدالکریم جمیری نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم گفت: از مطالبات اصلی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از جنابعالی، پرداختن به قوانین خاک خورده رفاهی، معیشتی و فرهنگی است که شامل مواردی از جمله طرح ازدواج آسان که مصوب سال۸۴ است، می باشد زیرا اگر این طرح در دستور کار قرار می گرفت و اجرا می شد قطعا در طول این سالها آثار بسیار مطلوبی را شاهد بودیم.
وی مطالبه دیگر حوزه علمیه خواهران را در زمینه معیشت مردم و رفع تنگناهای اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: ساماندهی معیشت مردم اکنون احتیاج به یک حرکت جهادی دارد که با کمک مردم و جوانان می توان از این وضعیت عبور کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطر نشان کرد: ارتباط با بدنه جوانان شهرستان ها، سهیم کردن آنان در تصمیم گیری های امور مهم استان و استفاده از نبوغ و تفکر آنان با تشکیل کمیسیون های متشکل از جوانان در پیشبرد امور بسیار ضروری است.
فاطمه مجاهد، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی و مشکلات به وجود آمده ناشی از عدم امکان ازدواج به موقع جوانان گفت: حوزه علمیه خواهران استان آمادگی انجام هرگونه همکاری و هم افزایی لازم در اجرای طرح های کلان فرهنگی به ویژه در مسائل خانواده و ازدواج جوانان را دارد.
پگاه غفاری، معاون مالی حوزه علمیه خواهران نیز در این دیدار با اشاره به لزوم همکاری در ایجاد منابع پایدار برای حوزه علمیه خواهران گفت: استان بوشهر، ظرفیت های بسیاری جهت ایجاد اشتغال برای جوانان را دارد که باید از این فرصت های موجود جهت حل مشکل بیکاری جوانان استان استفاده کرد و در این میان باید حمایت های مالی لازم برای دستیابی حوزه علمیه خواهران به قدرت خود اتکایی مالی مورد توجه قرار گیرد.

عبدالکریم جمیری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نهاد را را دارای موقعیت تاثیرگذاری در استان برشمرد و افزود: قطعا از ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان در زمینه های گوناگون بهره مند خواهیم شد.
وی با تاکید بر نقش بانوان در پیشبرد امور خاطرنشان کرد: کمیته بانوان متشکل از جمعی از زنان نخبه شهرستان و همچنین اساتید و طلاب خواهر تشکیل خواهد شد که در مسائل مختلف نمایندگی ما را یاری خواهند کرد.

 

برچسب‌ها