مشارکت خواهران طلبه برازجانی در توسعه صحن مبارک عقیله بنی هاشم (ع)
259653

خانم بگم کیان قائد، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(س) برازجان بوشهر از دیدار با نماینده عتبات عالیات استان بوشهر خبر داد و گفت: طلاب خواهر برازجان با خرید یک متر زمین در کربلا در توسعه صحن مبارک عقیله بنی هاشم (ع) مشارکت می¬کنند.

 

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، خانم بگم کیان قائد در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان خواستار مشارکت کارکنان، اساتید و طلاب این مدرسه به منظور شرکت در طرح خرید و وقف قطعه ای زمین در صحن حضرت عقیله بنی هاشم در کربلا شد.

وی با اشاره به مشارکت طلاب برازجان در طرح های پیشین ستاد بازسازی عتبات عالیات  گفت: در سال های گذشته طلاب در پروژه هایی مانند پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (علیهاالسلام) با ۲۲۰ هزار مترمربع به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام مشارکت داشتند.

 کیان قائد ادامه داد: ایام اربعین که زائرین به نجف اشرف ورود پیدا می‌کنند، مکان اصلی استراحت آن‌ها ورودشان به صحن حضرت زهرا(علیها السلام) است و باید سطح کیفی این مکان را تقویت کرد.

نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر به مشارکت افراد مذکور در ساخت ساخت ضریح اهل بیت (ع) اشاره و بیان کرد که هم اکنون نیز این ستاد در توسعه حرم آقا اباعبدالله الحسین (ع) نیز همکاری دارد.

صحن مبارک  حضرت عقیله بنی هاشم (ع) با زیر بنایی قریب به 2000 متر در دست ساخت است و تاکنون تقریبا 60 درصد کار پیش رفته است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان جهت مشارکت عموم در ساخت این صحن حضرت عقیله دو طرح را برنامه ریزی کرده است که یک طرح به صورت پرداخت ماهیانه 20 هزار تومان به حساب عتبات عالیات در 12 قسط می باشد و طرح دیگر ارائه وامی به مبلغ 40 میلیون ریال بدون نیاز به ضامن یا دست چک است.

وام های مذکور فاقد هرگونه سود بوده و تنها با ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه می شود.

برچسب‌ها