تحصیل علوم حوزوی بر زندگی انسان تاثیرات شگرفی دارد
262707

مدیرحوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: صرف دوره نوجوانی در علوم حوزوی و آشنایی با معارف الهی در این سنین فرصت بسیار مغتنمی است که آثار ماندگاری در روحیه انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) شهر بوشهر با اشاره به روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در روایتی، فضیلت عالم نسبت به عابد را مانند درخشندگی ماه نسبت به سایر ستارگان می داند، اینکه فرشتگان بال های خود را برای عالمان دینی پهن میکنند نشان از اهمیت والای کسب علوم دینی و شاگردی امام صادق(علیه السلام) بودن است که انسان باید قدر آن را بداند.
وی با اشاره به فرصت به وجود آمده برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران از مقطع سیکل گفت: صرف دوره نوجوانی در علوم حوزوی و آشنایی با معارف الهی در این سنین فرصت بسیار مغتنمی است که آثار بسیار خوب و ماندگاری در روحیه انسان خواهد گذاشت از این رو شکرانه آن باید توفیق بزرگ رعایت تقوا و تهذیب نفس و خوب درس خواندن باشد تا انسان بتواند با انجام وظایف یک بانوی مومنه در خانواده و جامعه رضایت قلبی امام زمان(عج الله تعالی) را به  دست آورد.
در ادامه مراسم، گلچهره نوری حقانی مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) نیز با اشاره به اصول چندگانه طلبگی گفت: رعایت چند اصل درطلبگی شامل اخلاص برای خدا،  تعبد و تقوا رکن رکین طلبگی، اخلاق حسنه، همت بلند داشتن، پشتکار و پرهیز از تردید، توجه به عبادات،  تابع و پیرو ولی فقیه بودن و قوی شدن در دروس به ویژه ادبیات عرب و تعظیم اساتید ضروری است.
وی با بیان اینکه لذتی بالاتر از لذت طلبگی وجود ندارد، افزود: نخستین شان طلبگی با توجه به آیه ۱۲۲ سوره توبه این است که خداوند می فرمایند که گروهی باید کوچ کنند برای فهم عمیق دین و انتقال پیام خدا به دیگران، خداوند برای هیچ شغلی جز برای شغل طلبگی تبلیغ نکرده است، چرا که شغل انبیاست و علم و رسالتشان را به ارث بردیم و معلم و مربی کتاب و حکمت و اخلاق خروجی این شغل شریف است.
حقانی همچنین افزود: دومین شان طلبگی در دو کلمه اقامه دین خلاصه می شود که هفت مرحله تحصیل دین، تعلیم دین، تحقیق در دین، تبلیغ در دین، دفاع از دین، انسان سازی دینی و جامعه سازی پیش نیاز موفقیت در طلبگی خودسازی و طهارت نفس است.
در پایان مراسم، طلاب جدید الورود دلنوشته های خود را در خصوص احساسات ورود به حوزه در روز نخست قرائت کردند و به بهترین دلنوشته ها هدایایی اهدا شد.
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها