نیازهای جغرافیایی در دروس حوزه لحاظ شود
263468

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با تاکید بر در نظرگرفتن نیازهای جغرافیایی منطقه در برنامه ریزی دروس حوزوی، بیان کرد: بسته های اقتضائی دروس باید به گونه ای تدوین شود که علاوه بر در نظرگرفتن علایق و استعداد طلاب، آنان را در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی توانمند کند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در جلسه ای که با هدف برنامه ریزی 20 واحد دروس اقتضائی طلاب برگزار شد، با تاکید بر در نظرگرفتن نیازهای جغرافیایی منطقه در برنامه ریزی دروس حوزوی، بیان کرد: بسته های اقتضائی دروس باید به گونه ای تدوین شود که علاوه بر در نظرگرفتن علایق و استعداد طلاب، آنان را در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی توانمند کند.

وی افزود: درنظرگرفتن 20 واحد اقتضائی باید منجر به شکوفائی استعداد طلاب شود و از سال های اولیه ورود به حوزه یعنی سطح 2، بتوانند گرایش خود را در سطح 3 انتخاب کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به لزوم کارآمدی 20 واحد اقتضائی در زندگی طلاب گفت: این 20 واحد اقتضائی فرصتی را ایجاد کرده تا بتوانیم در راستای توانمند نمودن طلاب، گام موثری برداریم؛ از این رو حوزه علمیه خواهران باید با استفاده از فرصت ایجاد شده، نیازهای آموزشی مرتبط و غیرمرتبط با دروس را تا حد امکان به گونه ای برنامه ریزی نماید که طلاب بعد از فراغت از تحصیل بتوانند از علوم کسب شده، در زمینه های مختلف  استفاده مطلوب نمایند.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: توجه به مهارت تبلیغ به خصوص ظرفیت های تبلیغ نوین و سبک زندگی اسلامی هم نیازی است که امروز در  جامعه کاملا مشهود است.

در پایان چند بسته اقتضائی متشکل از علمی پژوهشی، مهارت های زندگی، فرق و مذاهب، تبلیغ، انقلاب اسلامی و سواد رسانه پیشنهاد گردید.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر و معاونان ایشان و چند تن از اساتید بوشهر حضور داشتند.

برچسب‌ها