۳۰۰ بانوی طلبه بوشهری در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می کنند
263965

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه ۳۰۰ طلبه جهادی خواهر در مقابله با کرونا خدمت رسانی می کنند، گفت: تعدادی از مدارس علمیه خواهران به تولید ماسک و اقلام بهداشتی اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان بوشهر یکی از امور بزرگ روحانیت را خدمت اجتماعی دانست و افزود: وظیفه مهم تر روحانیت این است که جامعه از این خدمت اجتماعی مطلع شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: در آغاز کرونا ابتدا حس ناامیدی میان مردم ایجاد شد، اما حضور روحانیت و طلاب در عرصه و میدان مقابله با کرونا موجب از بین رفتن فضای ناامیدی شد و خواهران نیز در کنار برادران نقش زیادی در این راستا ایفا کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ طلبه جهادی خواهر در راستای مقابله با کرونا خدمت رسانی می کنند، افزود: تعدادی از مدارس علمیه خواهران دوخت ماسک و اقلام بهداشتی را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: بانوان طلبه با وجود کمبود امکانات در تغسیل اموات کرونایی فعالیت داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه شورای حوزوی نیاز به انسجام بیشتری دارد، گفت: این انسجام موجب می شود تا در مسائل مختلف بتوان قوی تر عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا جعفری زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مالک اشتر بوشهر نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت روحانیونی که در فضاهای غیرحوزوی فعالیت می کنند، تاکید کرد و گفت: تعداد ۶۰ طلبه معمم در مرکز استان وجود دارد که اکثرا با نیروهای مسلح مشغول به فعالیت هستند که می توان از ظرفیت آنان نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ بسته کمک معیشتی میان طلاب استان توزیع شده است، گفت: پیگیر تهیه بسته های لوازم التحریر هستیم که تاکنون تعداد ۳۰۰ بسته درخواست و از میان آن ۱۰۰ بسته اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها