عقیله بنی هاشم(س) الگویی مناسب برای بانوان طلبه است
265127

مدیرکل دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: خواهران طلبه با الگو گیری از عقیله بنی هاشم(سلام الله عليها) می توانند تاثیرات بی بدیلی را در جامعه ایفا كنند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در جلسه ای که با حضور دکتر مرتضی برگستان مدیر دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور و مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد، با اشاره به آیه مبارکه ۲۹سوره فتح که اوصاف یاران پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بيان می فرماید، افزود: خروجی حوزه های علمیه در کنار علم و تقوا باید کسانی باشند که مانند برخی اصحاب آن حضرت، خار چشم دشمنان اسلام هستند به طوریکه دشمن با دیدن آن ها خشمناک می شود.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیر المومنین(علیه السلام) که می فرماید مردم به امیرانشان شبیه ترند تا پدرانشان، اظهار داشت:  لازمه رسیدن به سیر تکاملی انقلاب اسلامی، جامعه سازی و تمدن سازی این است که دولت مردان کشور باید اسلامی فکر و انقلابی عمل کنند تا جامعه در اجرای فرامین الهی یکپارچه شود از این رو حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی و جدیت در راستای هدایت جامعه به سمت گرایش به دولت انقلابی و حزب اللهی تلاش کند.

در ادامه این جلسه دکتر مرتضی برگستان با اشاره به نقش مهم بانوان طلبه در جامعه گفت: خواهران طلبه با الگو گیری از عقیله بنی هاشم(سلام الله عليها)، می توانند تاثیرات بی بدیلی را در جامعه ایفا كنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت به کارگیری طلاب دانش آموخته مدارس و سازماندهی آنان گفت: شناسایی، ارزشیابی، ظرفیت سنجی و  ساماندهی دانش آموخنگان از اهمیت به سزایی برخوردار است و بر اساس نیاز جامعه، علایق و استعدادهای فردی باید سطح دانش و مهارت دانش آموختگان را در زمینه های مختلف ارتقا داده و ظرفیت آنها را به کار بگیریم.

برچسب‌ها