مطالبه مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر برای انسجام نهادهای مربوطه در مبارزه با بدحجابی با محوریت سند حجاب
269891

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌های نهادها اجرایی مانند مبارزه با بدحجابی، نیازمند همکاری میان دستگاهی دارد، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه به منظور دستیابی به نتایج مثبت در راه ترویج عفاف و حجاب و مبارزه با بدحجابی باید با ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر در برنامه ریزی، از سند عفاف و حجاب استان برای اجرا و ادامه روند برنامه‌های خود بهره‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، جلسه ی بررسی فرصت ها و آسیب ها در مقوله عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و جمعی از مدیران و مسئولین استان در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ضمن تقسیم علل گرایش محدود افرادی در جامعه به بد حجابی، گفت: در مقوله عفاف و حجاب ما باید به مسائل نگاه بنیادین و ریشه ای داشته باشیم و در تحلیل آنها علل فرهنگی، معیشتی، توطئه چینی و دسیسه ها را نیز در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: هنگامی که مسئله عفاف و حجاب به طور بنیادین مورد بررسی قرار گرفت، درگام دوم باید متناسب با علل این موضوع تهمیدات لازمی برای بهبود وضعیت در نظر گرفت و برای بر خورد با هر کدام از این ها مطابق با همان علت عمل کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: عده ای از افراد به ظاهر بد حجاب، ولی در دل ایمان به اسلام، اهل بیت ( علیهم السلام)، انقلاب و نظام دارند، ولی گرفتار عرف و فرهنگ و تبلیغات غربی شده اند، لذا باید با یک برنامه ریزی صحیح و طولانی مدت، به طور  ریشه ای به این موضوع  در عرصه خانواده، مدارس و جامعه پرداخت، چراکه برنامه های کوتاه مدت و گذرا قطعا راهگشا نخواهد بود.

مدیر حوزه خواهران بوشهر در ادامه اظهار کرد:  باید توجه داشت که عده ای محدود نیز در این میان هستند که برای تضعیف دین و انقلاب تظاهر به بدحجابی می کنند و هدف شان ترویج الگو و رفتارهای ضد دین و الگو گیری از فرهنگ منحط غربی در جامعه است که قطعا شیوه بر خورد با این گروه تفاوت دارد.

وی در پایان به ارائه راهکار پرداخت و  با اشاره به لزوم بهره گیری از سند حجاب و عفاف در استان، گفت: از آنجایی که فعالیت هایی این چنینی با همکاری چند سازمان و اداره مربوطه باید انجام شود، بهتر است جهت ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر در برنامه ریزی، اجرا و ادامه روند از سند عفاف و حجاب استان بهره برد.

اسماعیلی ادامه داد: سند عفاف و حجاب استان با همت جمعی از فرهیختگان استان و حوزه علمیه خواهران نگارش و تدوین شده و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب گردید و به دستگاه های ذیربط نیز ابلاغ شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این سند که به طور همه جانبه تعریف و تدوین شده است، ۲۷ دستگاه و سازمان را شامل می شود و که اجرا و به جریان افتادن آن نیازمند همکاری، توجه و اهتمام و ویژه مسئولین این ادارات می باشد.

برچسب‌ها