مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر برای کمک به بیماران کرونائی تجهیز شد
282527

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به موج جدید کرونا گفت: مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، به منظور کمک به بیماران کرونایی و کم شدن حجم مراجعات به بیمارستان ها، تجهیز شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با شروع شیوع و موج جدید کرونا، با درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان جهت دائر شدن مرکزی خارج از بیمارستان و با عنایت ویژه آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروی های جهادی، مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، در اختیار بیمارستان قرار گرفت تا حجم مراجعات به بیمارستان کمتر شود. 

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، تصریح کرد: این مجموعه با کمک سپاه امام صادق(علیه السلام) با هدف کمک به بیماران کرونایی راه اندازی شد.

وی همچنین افزود: جامعه پزشکی و مجموعه کادر درمان در این دوره ی کرونا متحمل سختی های بسیاری شدند که بعضی از این عزیزان به فیض شهادت نائل آمده و بعضی نیز خود و خانواده شان به این بیماری دچار شدند، حوزه علمیه نیز به منظور کمک به کادر درمان، به عرصه عمل وارد شد و طلاب جهادی خواهر در ابتدای بحران کرونا، در کمک به رفع کمبود ماسک و گان در بین مردم و توزیع آن بدلیل کمبود یا بالا بودن قیمت آن تلاش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی در ادامه به فعالیت های دیگر طلاب جهادی در عرصه کرونا اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در ابتدای اپیدمی کرونا وارد عرصه شد که طبق آمار رسمی، 300طلبه جهادی در این عرصه ایفای نقش کردند و در این عرصه خوش درخشیدند. از مهمترین فعالیت های ایشان می توان به تجهیز و تغسیل اموات کرونایی در استان که بعلت کمبود امکانات در استان و نبود نیروی کافی جهت تغسیل اموات کرونایی به این امر مشغول شدند. همچنین جمع آوری اقلام و بسته های معیشتی و توزیع بین مردم و افرادی که بعلت کرونا کسب و کارشان تعطیل شده بود، راه اندازی کارگاه های دوخت ماسک و گان و توزیع بین مردم و بیمارستان را می توان اشاره نمود.

استاد حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با شروع شیوع و موج جدید کرونا، مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بوشهر به جهت نزدیک بودن به بیمارستان شهدای خلیج فارس، با هدف کم شدن مراجعات مردمی و بیمارن سرپایی کرونا، و با درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان برای دائر شدن مرکزی خارج از بیمارستان و با عنایت ویژه آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروی های جهادی، فضای این مدرسه در اختیار بیمارستان قرار گرفت تا حجم مراجعات به بیمارستان کمتر شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در مورد میزان گنجایش این مرکز و میزان پذیرش روزانه آن گفت: این مدرسه با گنجایش 30تخت و پذیرش همزمان 30 بیمار کرونایی که نیازمند تزریق و سرم تراپی موقت هستند، آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه وظیفه خود می دانند که در این عرصه به مردم خدمت کنند و همه طلابی که در این عرصه نقش آفرینی کردند، قائل به این بودند که در این امورات وظیفه ای بر دوششان است که باید انجام گیرد و باید برای مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، به نقش اصلی حوزه علمیه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه از ابتدا تا کنون همیشه در خدمت مردم بوده و یک جنبه طلبه و روحانیت، مردم‌داری و خدمت به مردم است. اگر خدمت به مردم را از روحانیت و حوزه بگیرند، یک بخشی از هویت حوزه از دست رفته است و وقتی که هویت حوزه نباشد، قطعا کارائی و اثری در جامعه نخواهد داشت.

وی افزود: حرف و صحبت یک روحانی، زمانی در روی منبر وعظ تاثیرگذار است که پس از پایان منبر، صحبت خود را فراموش نکرده باشد و به آن عمل کند. طلاب جهادی بوشهر در این دوره با ورود به عرصه خدمت به مردم، این وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند و همه مسئولین و مردم وظیفه داریم در ریشه کن کردن این بیماری کمک کنیم.

برچسب‌ها