نقش حوزه‌های علمیه بی بدیل است
284346

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به نبودن نام حوزه های علمیه در متن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: نقش حوزه‌های علمیه بی بدیل است و جایگزینی ندارند و در واقع حوزه علمیه، روح این بیانیه است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  به مناسبت آغاز امامت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مراسم جشن امامت و ولایت در حوزه علمیه خواهران خورموج در استان بوشهر برگزار شد.
 
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان بوشهر در این مراسم درسخنانی اظهار داشت: تحولات در جامعه بسیار سریع اتفاق می‌افتد و عصر کنونی، عصر تحولات آنی است. 
 
وی با اشاره به برعکس جلوه دادن اخبار و وقایع از سوی استکبار جهانی گفت: در دنیا شاهد آن هستیم که استکبار جهانی با  امپراطوری رسانه ای که دارد، وقایع و اتفاقات را برعکس به جامعه جهانی نشان می دهد مثلا اسرائیل غاصب را مظلوم و فلسطین مظلوم را ظالم جلوه می دهد و در بسیاری از موارد دیگر نیز اینچنین است.
 
استاد حوزه علمیه بوشهر افزود: در این فضای مسموم جهانی، باید حوزه های علمیه نقش و رسالت خود را به خوبی بیابند و فضا را مدیریت کنند. حوزه های علمیه باید مرجع و ملجا جامعه باشند و همراه با تحولات جهانی، تحولات جدی در خود رقم زنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، به نقش حوزه های علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در هیچ بندی یا جمله ای دربیانیه گام دوم، نامی از حوزه های علمیه نمی بینید، ولی گرچه به ظاهر اسم حوزه‌های علمیه در متن آن نیامده است، اما حوزه‌های علمیه در درون آن قرار دارند و مدارس علمیه روح بیانیه هستند. مثل اینکه شما بخواهید اجزا انسان را نام ببرید، در بین آن اسمی از روح برده نمی شود، چون روح، مستقل از جسم است و نام آن در بین سایر اجزا برده نمی شود. حوزه علمیه در بیانیه گام دوم نیز بعنوان روح بیانیه است و نقش آن به فرموده مقام معظم رهبری، بی بدیل است و جایگزینی برای آن نیست.
 
 وی افزود: حوزه‌های علمیه، نقش مهمی در سبک زندگی و انتقال آن به مردم دارند، چرا که یک حکومت اسلامی، زمانی برقرار می‌شود که سبک زندگی اسلامی باشد و این خواسته‌ی گام دوم انقلاب از حوزه‌های علمیه است.
 
در ادامه این مراسم که با حضور امام جمعه شهر خورموج، اساتید و طلاب مدرسه برگزار شد، با مولودی خوانی و اهدای جوایز به تعدادی از طلاب مدرسه به پایان رسید. 

برچسب‌ها