خلاصه کردن شخصیت شهید سلیمانی در حد یک ژنرال صحیح نیست
291561

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: شخصیت معنوی و اخلاص شهید سلیمانی بود که شهادت ایشان را رقم زد، ولی متاسفانه عده ای در داخل کشور ایشان را در حد یک ژنرال و فرمانده شجاع نظامی خلاصه می کنند و این انحراف است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر در همایش مجازی "نقش حوزه های علمیه در جهانی شدن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی" گفت: شهید سلیمانی یک راه و مکتب و یک مدرسه درس آموز است.

وی با اشاره به تعریف مکتب از نگاه شهید مطهری گفت: مکتب به بیان شهید مطهری، یعنی وقتی توحید ما با رفتار، افکار و مجموعه ی باورها و بایدهای ما همراه می شود، آنگاه یک مکتب می شود. شهید سلیمانی هم در راه انقلاب یک مکتب بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی افزود: وقتی شهید سلیمانی را در دایره ی انقلاب معنا می کنیم، یعنی شهید سلیمانی در این انقلاب یک مکتب است.

مکتب شهید سلیمانی باید پاسداری و حفظ شود

وی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در حفاظت و حراست از این مکتب اشاره کرد و گفت: انقلاب ما در یک برهه حساس بوجود آمده و در یک تاریخی به ثمر نشسته که  اصول و شاخصه ها و باورهایی دارد. مکتب شهید سلیمانی همین شاخصه ها و باورها و حرکت به سمت اهداف عالیه اسلامی است و این شخصیت و مکتب با تمام خصوصیاتی که رهبر معظم انقلاب برشمردند، باید پاسداری و حفاظت شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر، با تشبیه شهادت و مکتب حاج قاسم با راه سیدالشهداء گفت: ما اگر شهید سلیمانی را شاگرد مکتب امام و شاگرد مکتب سید الشهدا(علیه السلام) می دانیم و خون سلاله پیامبر(ص) بر زمین ریخت، این خون جوشش داشت و این خون در طول تاریخ از بین نرفت، خون حاج قاسم هم جوشش خواهد داشت و از بین نمی رود.

وی افزود: نشانه جوشش خون حاج قاسم به این بود که نه تنها دنیای اسلام بلکه کل دنیا، این ترور را نتواسنت تحمل کند و در جای جای این عالم تحمل مردم تاب شد و به خیابان ها آمده و راه او را تائید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: فرق شهادت حاج قاسم با شهادت سیدالشهدا در همین مطلب است که الان دل ها متوجه جبهه حق شده و نسبت به جبهه نفاق و کفر چرکین و غضبناک است و ما باید بدانیم در چه مقطعی از زمان هستیم. مقطع ما، مقطع سال 61 هجری نیست و عنایت مردم، جوش و خروش مردم نشان دهنده این است که این انقلاب الان کجاست و به چه مرحله ای رسیده است. باید در این مرحله نگاه کنیم که وظیفه ما چیست.

وی با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی که به حوزه های علمیه و علماء نوشته است گفت: شهید سلیمانی در این بخش از وصیتنامه می فرماید: "سربازتان که از این برج دیده بانی دارد می بیند اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه برای  آن در حوزه ها استخوان خورد کرده اید، از بین می رود"

استاد حوزه علمیه بوشهر گفت: دسیسه ها و نقشه های دشمنان بر علیه این نظام و انقلاب به اوج خود رسیده است و امروز که تمام کفر در مقابل مکتب شهید سلیمانی جبهه گرفته است، اگر بر اسلام مسلط شدند، دیگر از اسلام چیزی باقی نخواهند گذاشت.

تمام دغدغه ی حاج قاسم حمایت و حفاظت از این انقلاب و حمایت از پرچم دار این نظام بود

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر راه صحیح را حمایت صددرصدی و بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب عنوان کرد و گفت: تمام دغدغه ی حاج قاسم حمایت و حفاظت از این انقلاب و حمایت از پرچم دار این نظام بود.

وی با تاکید بر تدریس وصیت نامه شهید و منشور روحانیت امام ره درکلاس های درس گفت: جریان نفاق حیات می خواهد و حیات جریان نفاق، به تحریف و ایجاد بدعت در دین است. یکی از راه های جلوگیری از انحراف در مکتب شهید سلیمانی، تدریس و بازخوانی وصیت نامه ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: حضرت زهرا(س) با جریان نفاق و مدعیان اسلام درگیر بود، با شرک درگیر نبود، با کفر مقابله نکرد بلکه با مدعیان منبر و منحرفانی که تریبون ها را دست گرفته بودند، درگیر بود.

امروز خط مقدم حوزه های علمیه، جلوگیری از انحراف در مکتب شهید سلیمانی است 

وی افزود: جریان تحریف و نفاق، مکتب شهید سلیمانی را بخاطر این عظمتی که در این دنیا خلق کرد، اصل حرکتش را نمی توانند تحریف کنند و عظمت این واقعه و خباثت دشمنان آن را نمی توانند انکار کنند اما کاری که می توانند انجام دهند، این است که این مکتب آرام و آرام در دل مردم منحرف و سرد شود و امروز خط مقدم حوزه های علمیه جلوگیری از انحراف در مکتب شهید سلیمانی است.

مدیرحوزه علمیه خواهران به اشاره به این نکته که گفته می شود شهید سلیمانی اهل جناح و حزب نبود، تصریح کردامروز عده ای از منحرفین که قلم و بیان را تحریف و به دنبال انحراف در مکتب حاج قاسم هستند، اهل جناح نبودن را به عدم پیروی از ولایت معنا می کنند و جلوگیری از این انحراف وظیفه حوزه های علمیه است با تبیین.

وی ابراز داشت: نکته دیگر تقدس شکنی شخصیت است و هدف دشمن ضربه زدن به اسلام از داخل خود اسلام است و از طریق جنگ نرم اسلام را منحرف می کنند و لذا می­ آیند تقدس شکنی می­ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: دشمنان همان هتک حرمتی را  که نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها انجام دادند و به خانه حضرت حمله کرده و خانه را آتش زده و به حضرت جسارت کردند و یا در کربلا به بدن امام حسین علیه السلام جسارت کردند و اسب بر بدن نازنین حضرت تاختند، می خواهد نسبت به شهید سلیمانی نیز همان کار را انجام دهد.

خلاصه کردن شخصیت شهید سلیمانی در حد یک ژنرال صحیح نیست و این انحراف است

وی با اعتراض به اینکه چرا ایشان را ژنرال معرفی می­ کنند، گفت: درست است که شهید سلیمانی شجاع و نترس بود ولی خلاصه کردن شخصیت ایشان در حد یک ژنرال صحیح نیست و این انحراف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان گفت: شخصیت معنوی شهید و اخلاص شهید بود که شهادت ایشان را رقم زد و خود دشمن به تعهد این شهید عزیز معترف بود، ولی متاسفانه دیده می شود عده ای در داخل کشور ایشان را در حد یک ژنرال و فرمانده شجاع نظامی خلاصه می کنند و این انحراف است.

برچسب‌ها