نگاه متعالی و ارزشی اسلام به زنان، مایه افتخار و سربلندی است
292763

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به جایگاه زنان در اسلام و جامعه گفت: اسلام از ابتدای ظهور در شبه جزیره عربستان، نگاه متعالی و ارزشی به زنان داشته که این امر، مایه افتخار و سربلندی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مصلای بوشهر توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

خانم مجاهد، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در این مراسم با اشاره به جایگاه زنان در اسلام و جامعه گفت: امروز جایگاه زن برای تمام دنیا شناخته شده است و از این که اسلام از ابتدای ظهور در شبه جزیره عربستان نگاه متعالی و ارزشی به زنان داشته، مایه افتخار و سربلندی است.

وی افزود: در ایران اسلامی این نگاه متعالی بعد از انقلاب اسلامی و به دست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) جان تازه‌ای به خود گرفت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران بوشهر، با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(دام ظله العالی) بارها و بارها فرموده اند که رویش‌های این انقلاب به کرات بیش از ریزش‌های آن بوده است، شاهدیم که در غرب بسیاری از زنان، حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی عملی- فکری و عقیده‌ای خود قرار داده اند و این می‌طلبد که در معرفی تمام ابعاد شخصیت آن حضرت، تلاش ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگو برای تمام عالم هستند، تاکید کرد: وقتی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرمایند: "فی بنت رسول الله لی اسوة حسنه" در زمان ظهور بهترین الگوی من مادرم می‌باشد، یعنی الگوبرداری از شخصیت حضرت، تنها اختصاص به زنان ندارد. اکنون در غرب با تأسیس رشته‌های دانشگاهی از جمله خانواده درمانی نشان می‌دهد ایران اسلامی در معرفی الگوی زن ایرانی اسلامی بسیار موفق بوده است.

 

برچسب‌ها