تاکید معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران بر راه‌اندازی سطح4 رشته فقه خانواده برای طلاب خواهر بوشهر
293974

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران در نشست برخط با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خواستار حمایت های ایشان در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه تأسیس و راه‌اندازی رشته فقه خانواده در سطح 4 برای طلاب خواهر در این استان شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران طی سفر به استان بوشهر، با نماینده ولی فقیه در استان به صورت برخط جلسه ای برگزار کرد.

در این دیدار که مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با امام جمعه بوشهر  آیت الله صفایی بوشهری گفتگو کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، ضمن تشکر از عنایات ویژه نماینده ولی فقیه در استان، خواستار حمایت های ایشان در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی به خصوص تأسیس و راه‌اندازی رشته فقه خانواده در سطح 4 شد.

وی گفت: استان بوشهر در نیمسال تحصیلی گذشته رتبه اول در میزان شرکت طلاب در امتحان حضوری داشته که این بیانگر جدیت علمی بانوان طلبه این استان است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در مورد ارتقاء سطح علمی و مهارتی اساتید و جذب استعدادهای برتر به منظور آماده سازی برای تدریس از طریق بورسیه اساتید با آیت الله صفایی بوشهری گفتگو کرد.

وی گفت: منطقه بوشهر ظرفیت جذب بانوان غیرایرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته تا با ارائه دوره‌های کوتاه مدت، معارف ناب شیعی را ترویج نماید.

در ادامه این دیدار، نماینده ولی فقیه در استان، نقش حوزه های علمیه خواهران را راهبردی دانست و گفت: هیچ گاه به اندازه امروز فرهنگ اسلامی و نیز جامعه بانوان مورد تهاجم واقع نشده بود و لذا جبهه مقاومتی لازم است که حوزه های علمیه خواهران رسالت بزرگی در این رابطه بر عهده دارند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه افزود: بحمدالله اکنون ما شاهد رشد و بالندگی حوزه های علمیه خواهران هستیم و ما با توجه به نیاز آینده، نیازمند یک تحول جدی در عرصه های آموزش، تربیت، بصیرت و مدیریت هستیم تا محصول حوزه یک محصول جامعی باشد.

امام جمعه بوشهر با توجه به ویژگی علمای بزرگ و اندیشمندان صاحب نظر گفت: طلاب باید در حد تراز فوق روز باشند نه به روز و خود را برای آینده مهیا کنند.

وی تصریح کرد: اخلاق محوری و پژوهش محوری در حوزه های علمیه این استان مورد توجه ویژه بوده و بنده با توجه به حضور خواهران طلبه در این استان، عمدتا از خواهران طلبه به عنوان نماینده خود در قرارگاه های فرهنگی استان استفاده می کنم.

در پایان استاد برجسته حوزه اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران تا سال 1404 دیگر نباید درگیر مسائل سخت افزاری و ساخت و ساز باشد و همّ خود را معطوف به گسترش دامنه فعالیت های علمی، فرهنگی و تبلیغی کند.

برچسب‌ها