رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزههای علمیه خواهران گفت: مسئول تولید علم، تحول و پیشرانی در شاخه و رشته علوم انسانی و اسلامی، حوزههای علمیه از جمله حوزه خواهران، آن هم در موضوعات زن و خانواده است که با انجام فعالیتهای فاخر و حرفهای علمی-پژوهشی این مهم قابل دستیابی است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، آقای هادی معارفی، در کارگاه مدیریت پژوهشی «چرایی، چیستی و چگونگی فعالیتهای پژوهشی حرفهای» که بصورت مجازی در سامانه سیما ویژه مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد، به نقش مدیران و معاونان پژوهش مدارس در تحقق فعالیتهای پژوهشی پرداخت.
در ابتدای این کارگاه، آقای معارفی با اشاره به برکات ماه بافضیلت رجب بیان کرد: تلاش ائمه بر انسانسازی بوده و شاخه انسانسازی امروز، رشته و شاخه علوم انسانی و اسلامی میباشد، زیرا موضوع این رشته علمی، باورها و اعتقادها بوده که بر رشته خود و نیز دیگر شاخهها و رشتههای علمی اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: مسئول تولید علم، تحول و پیشرانی در شاخه و رشته علوم انسانی و اسلامی، حوزههای علمیه از جمله حوزه خواهران، آن هم در مأموریت علمی خود یعنی موضوعات زن و خانواده است که با انجام فعالیتهای فاخر و حرفهای علمی-پژوهشی این مهم قابل دستیابی میباشد.
رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزههای علمیه خواهران، تحقق حرکت بزرگ انجام فعالیتهای فاخر و حرفهای علمی-پژوهشی را در صحنهبودن همه عوامل، از جمله مدیران مدارس علمیه خواهران و معاونان پژوهش آنان به عنوان مدیران پژوهشی صف دانست و افزود: امروز با توجه به علوم انسانی و اسلامی از طریق برگزاری همین فعالیتها، مدیریت جامع را در علوم رقم خواهیم زد که در پس آن، مدیریت جامع اجتماع و محیط به نحو مطلوب و شایسته نیز حاصل میشود.
آقای معارفی ابراز کرد: حاکمان برای حکومتداری و انسانسازی به تولید علم و ایده و نظریه نیاز دارند و این، همان توجه به علوم انسانی و اسلامی است که باید در حوزههای علمیه خواهران توسط مدیران مدارس علمیه با ترویج فکرها، در بستر فعالیتهای پژوهشی حرفهای مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان خطاب به حاضران گفت: اصل تمدنسازی برای مقابله با تمدنهای نوظهور غربی و شرقی در توجه به انجام فعالیتهای پژوهشی حرفهای و توسعه آنها در شاخه علوم انسانی و اسلامی است که این مهم در وظایف مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه گنجانده و متبلور شده است.
در ادامه این کارگاه، آقای معارفی به بیان محتوای آموزشی خود پرداخت.