کسانی در فضای مجازی موفقند که در فضای حقیقی شناخته شده و موفق باشند
294907

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: کسانی در فضای مجازی موفقند که در فضای حقیقی شناخته شده و موفق باشند. ساده انگاری است که فکر کنیم با رها کردن فضای حقیقی و چسبیدن به فضای مجازی می توانیم اثرگذار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، صبح امروز در نشستی مجازی با عنوان "فریضه جهاد تبیین و هنر" با طلاب و مبلغات حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: هم از ابزار هنر و هم از ظرفیت های دیگر که در هنر نهفته می توانیم برای اثرگذاری بیشتر کلام استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره به تصویر کشیدن حضور مردم در صحنه های مختلف حمایت از نظام اسلامی گفت: در دیدار همافران با رهبر معظم انقلاب در 19 بهمن امسال، ایشان به تصویر بیعت همافران با حضرت امام اشاره داشته و فرمودند همین تبیین است و چه بسا یک عکس ابزاری می شود برای انتقال یه مفهوم ارزشمند اسلامی یا انقلابی.

وی افزود: استفاده از ابزار هنر دارای شقوق و قالب هایی هست که بعضی از آنها از دست ما هم بر می آید و ما می توانیم در بیان و انتقال بیان محتوائی که داشته باشیم از این ابزار استفاده کنیم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر به ابزاردیگری از ابزارهای تبیین اشاره کرد و گفت: ابزار دیگری که میتوان در مسئله تبیین از آن استفاده کرد، مسئله تولید محتواست. دستگاه تولید محتوا لازم داریم و این ابزار برای کسانی است که اهل تولید محتوا و اهل فهم معارف دینی و بیان آن هستند. بسیار کارآمد و مفید است.

وی به مذموم خواندن تک بعدی کار کردن در فضای تبلیغی و نوع انتخاب فضا گفت: فضای مجازی چیز خوبی است، ولی بعضی ها چسبیده اند به فضای مجازی و این کاربه فرموده رهبر معظم انقلاب فایده ندارد که شخصی تمام وقتش را در فضای مجازی بگذراند و ارتباط گیری در فضای حقیقی با مخاطب را رها کرده و از آن طرف، کسانی که اهل فضای مجازی نیستند و اصلا کاری به فضای مجازی ندارند، این افراط و تفریط خوب نیست.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر بیان داشت: فضای مجازی، یک فضای قابل اعتماد نیست، یعنی مخاطب به این فضا نمی تواند اعتماد کامل داشته باشد، مگر به کسانی که در فضای حقیقی چهره شناخته شده ای دارند. کسانی در فضای مجازی موفق هستند که در فضای حقیقی شناخته شده و موفق باشند. ساده انگاری است که فکر کنیم با رها کردن فضای حقیقی و چسبیدن به فضای مجازی می توانیم اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: موضوع دیگر در اثرگذاری و تبیین در فضای مجازی، مسئله تشکیل هئیت های اندیشه ورز است. محتوای مورد انتشار در فضای مجازی قبل از انتشار می بایست در گروه های اندیشه ورز مورد ارزیابی و حلاجی قرار گیرد تا تاثیر لازم را در مقام تبلیغ را داشته باشد.

وی افزود: فضای مجازی مانند یک جنگل بی انتها و نامنظم است که روئیدن یک گل زیبا در این جنگل خیلی اثری ندارد و لذا باید در فضای مجازی با یک هماهنگی و یک تیم منظم کار کرد تا میزان اثرگذاری خوبی داشته باشید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نقش ویژه و اثرگذار خواهران در فضای مجازی و تببین حقایق گفت: فعالیت های تبلیغی خواهران و حضور خواهران در فضای مجازی با برنامه های مناسب و محتوای مفید برای مادران می تواند اثرگذاری خوبی در جامعه خصوصا برای کودکان و فرزندان داشته باشد.

برچسب‌ها