ما باید کاری بکنیم که جوان‌ها اهل مطالعه شوند

مدیر عامل مرکز نشر هاجر گفت: ما باید کاری بکنیم که جوان‌ها کتاب بدست بگیرند و اهل مطالعه باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای احمد شایانفر شایان‌فر، مدیرعامل مرکز نشر هاجر، در جمع مدیران، معاونین پژوهش و کتابداران مدارس علمیه مازندران، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مدیران خط مشی دهنده برنامه‌ها و تطبیق دهنده توانمندی‌ها با نیازها، معاونین پژوهش، مسئولان سیاست شناس، گسترش‌دهنده و راهبر پژوهش ها و کتابداران مسئولین رونق کتابخوانی و مطالعه، آشنا کننده با منابع و راهبر طلاب هستند؛ شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی فروگذار نیستید و حضورتان در این جلسه، نشان‌دهنده اهتمام به این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: امام صادق(علیه السلام) در روایتی به مفضل می فرمایند، به نعمت‌هایی که خداوند به تو داده بنگر، از جمله آن ها نویسندگی است که اخبار گذشتگان را برای نسل امروز و از حال به آیندگان منتقل می کند؛ این نشان ‌دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی است؛ در روایتی از امیر المومنین(علیه السلام) آمده که خرد انسان های عاقل را با قلم شان بسنجید اگر بخواهیم کسی را بشناسیم یا باید سخنش را بشنویم و یا قلم ‌ش را ببینیم، ما حافظ و سعدی را ندیدیم و صدایشان را نشنیدیم اما بر اساس قلمی که داشتند، ماندگار شدند و آنها را می شناسیم.

آقای شایانفر تاکید کرد: چیزی که وظیفه ما را سنگین می کند، این است که طلاب را به سمت فرهنگ و ترویج کتاب‌خوانی سوق بدهیم و آن‌ها را برای مباحث پژوهشی آماده کنیم تا به کتابخانه ها مراجعه کنند و کتاب‌های مورد نظرخود را تهیه کنند، یک بار مطلب را بخوانند، یک بار دیگر بخوانند و بعد خلاصه کنند، و در نهایت این خلاصه را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروز در مقطع بسیار حساس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داریم و این وظیفه ما را دوچندان می کند، آگاهی و هوشیاری درک سیاسی و در یک کلام بصیرت برای همه لازم است و ما باید کاری بکنیم که جوان‌ها کتاب بدست بگیرند و اهل مطالعه باشند.

مدیر عامل نشر هاجر بیان کرد: ما در این مرکز فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای پژوهشی خود قرار دادیم، عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها وفعالیت های حوزه قرار بگیرد، این حجت است؛ یک خط فرمایش و یک دنیا برداشت در خود دارد.

وی افزود: امروز باید امور را با رویکرد پژوهشی تطبیق بدهیم و آموزش را به سمت پژوهش سوق بدهیم و با آن معیار بسنجیم، در حال حاضر رتبه‌ بندی مراکز آموزشی و حتی رتبه بندی یک کشور براساس پژوهش‌های آن سنجیده می شود.

آقای شایان فر ادامه داد: شعار امسال در حوزه علمیه خواهران در هفته کتاب، بانوی طلبه کتابخوان، تبیینگر آرمان های انقلاب اسلامی انتخاب شد.

وی عنوان کرد: نشر هاجر یک مرکز آموزشی پژوهشی، فرهنگی، پشتیبانی و فناوری است و به عنوان ناشر تخصصی زن و خانواده فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha