فقدان پدر در فرآیند تربیت آسیب‌زاست/ مادران بر ادای سهم پدران در مسیر تربیت مراقبت کنند

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری در آیین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند گفت: جایگاه پدران و مردان همچون عمود، پشتوانه‌ای است که خانواده را بین تمام تلاطم‌ها صیانت می‌کند. امروز غیبت پدران در فرآیند تربیت جدی است و مادران باید مواظبت کنند که سهم آقایان در مسیر تربیت کاملا ادا شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دماوند/ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جشن باشکوهی به همت مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند با حضور خانواده طلاب و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری مؤسس مدرسه علمیه و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و مداحی آقای افضلی از خادمیاران آستان قدس رضوی(ع) برگزار شد.

غیبت پدران در فرآیند تربیت جدی است/ خانواده در معرض تهدید قرار دارد/ فقدان پدر در فرآیند تربیت آسیب‌زاست

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در مدرسه علمیه خواهران دماوند افزود: خانواده نعمت بزرگی است و شیاطین همواره دور خانه و خانواده می‌چرخند، چرا که خانواده مرکز تربیت اولاد آدم و فضیلت‌ها و زیبایی‌های اخلاقی است. اگر خانواده خراب شود، زیرساخت خوشبختی و سعادت جامعه ویران خواهد شد.

وی در جمع طلاب و خانواده ایشان تصریح کرد: شیاطین عمدتاً بر این تمرکز دارند که خانواده را تخریب کنند و تلاش دارند تا اتحاد و ارتباط عمیق عاشقانه بین خانواده‌ها آسیب ببیند. خانواده در جامعه ما از جهت ارتباط بین زن و شوهر، عدم فرزندآوری، کاهش همکاری‌های مومنانه و ... در معرض تهدید قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری با اشاره با مقام پدر در خانواده گفت: رکن صیانت و حفاظت خانواده بر عهده پدر قرار دارد، اگر پدران از جایگاه خود سقوط کنند، خانواده رو به  فروپاشی می رود و نمی‌تواند صیانت شود. جایگاه پدران و مردان همچون عمود، پشتوانه‌ای است که خانواده را بین تمام تلاطم‌ها صیانت می‌کند. امروز غیبت پدران در فرآیند تربیت جدی است و مادران باید مواظبت کنند که سهم آقایان در مسیر تربیت کاملا ادا شود.

در پایان این مراسم، به اسامی و القاب مزین بنام امیرالمؤمنین علی(ع)، یک جلد کتاب شریف نهج البلاغه اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha