غفلت خودخواسته مردم از مسیر پیامبر(ص) واقعه عاشورا را رقم زد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر مردم قدر نعمت را ندانستند و در غفلتی خود خواسته غیر از رویه پیامبر و علی(ع) را پیاده کردند؛ خداوند نیز با آن‌ها طبق سنت خود برخورد خواهد کرد و این نعمت از آن‌ها سلب خواهد شد و این سنت غیر قابل تغییر و تبدیل است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، صبح امروز در نمازخانه مرکز آموزش‌های غیرحضوری طی سخنانی اظهار کرد: در سوره رعد آیه ۱۱ آمده اگر خداوند به کسی نعمتی بدهد و او حفظ نعمت نکند خداوند این نعمت را از کف او خارج می‌کند و این سنت تاریخ است که تغییر و تبدیل‌پذیر نیست. 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: باید دید چه اتفاقی افتاد که حسین‌بن علی(ع) در سال ۶۱ هجری قمری، به مذبح سلاخی برده شد در حالی‌که مردم نسبت به خاندان اهلبیت(ع) شناخت کامل و وافی داشتند و این مهم توسط پیامبر گرامی اسلام انجام شده بود. 

فاضل در ادامه افزود: اگر پاسخ به این سوال داده شود دیگر در تاریخ کلاه سر ما نخواهد رفت و تحلیل این مساله بسیار قابل اهمیت است، چرا که آرام آرام و تدریجی انقلاب بزرگ پیامبر به انحراف کشیده شد. 

وی بیان کرد: بعد از گذشت ۲۳ سال تحمل مشاق و مرارت‌ها توسط پیامبر اسلام دین مبین اسلام فراگیر شد و دوران پلیدی و سیاهی با عدالت پیامبر به گسترده شدن برادری و مساوات انجامید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: اوج تعالیم پیامبر رفاقت بین مهاجرین و انصار بود و در حین این سال‌ها پیامیر(ص)  جایگاه و مقام خاندان خود را بارها به مردم از لحاظ سمعی و بصری معرفی کرد. 

وی ابراز کرد: در طول سالیان، ارزش‌هایی که پیامبر(ص) پایه‌گذاری و روی آن تاکید ویژه داشت به ضد ارزش تبدیل شد و اولین انحراف تاریخ، با انتخاب و منصوب کردن کردن کسی غیر از علی‌بن ابیطالب(ع) رقم خورد. 

فاضل بیان کرد: پیامبر(ص) جانشین خود را تعیین کرد و بارها حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) این مساله را یادآوری کردند اما مردم خود در غفلتی خود خواسته این ارزش را زیر پا گذاشتند وخداوند طبق سنت خود با مردم برخورد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) خلیفه اول منصوب شد و خلیفه دوم نیز در شورای شش نفره تعیین شد که ناقض رویه انتصاب خلیفه اول بود؛ اما هر دو نقض کننده و پوشاننده امری هستند که خدا و پیامبر(ص) به آن دستور داد.‌

وی تاکید کرد: مردم به آن چیزی که پیامبر(ص) امر کرد پایبند نبودند و آرام آرام در طی چند سال مسیر حاکمیت اسلام تغییر کرد و باید دانست که ممکن است در هر جامعه‌ای شاهد این اتفاق باشیم و قرار بر این نیست که چون متنعم به نعمت جمهوری اسلامی و ولایت هستیم برای ما انحرافی صورت نگیرد. 

فاضل در ادامه افزود: باید از خود پاسداری کنیم و خود را به جامعه‌ای که پیامبر(ص) ترسیم کرد و علی‌بن ابیطالب بعدها پی آن را گرفت وفق دهیم؛ چرا که اگر مشی دیگری غیر از این داشته باشیم سنت خداوند کار خود را خواهد کرد و نعمت از کف انسان ربوده خواهد شد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در زمان خلیفه سوم اوج مخالفت و معاندت‌ها صورت گرفت، تبعیدی‌های زمان پیامبر برگشتند، از آن‌ها اعاده حیثیت شد و علاوه‌بر آن مشاغلی در حکومت اسلامی به آن‌ها داده شد و باید از تکرار و تجربه تاریخ و تحلیل آن به شناخت و رویه درست رسید تا حاکم اصلی دین به مذبح سلاخی نرود.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha