مهارت ارتباطی موجب رفع تعارضات با مخاطب می‌گردد

مدرس حوزه علمیه قم گفت: مهارت ارتباطی موجب رفع تعارضات با مخاطب می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/مازندران، خانم حوریه خانزاده، مدرس حوزه علمیه قم، در گارگاه آموزشی تبلیغ نوین در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار اظهار کرد: مهارت‌های ارتباطی به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنیم، زیرا در هر رابطه‌ای ممکن است با مخاطب اختلاف نظر داشته باشیم و مهارت ارتباط به ما کمک می‌نماید تا این تعارضات را برطرف کنیم.

وی افزود: از انواع مهارت‌های ارتباطی، گوش دادن پویا، بیان واضح و موثر، زبان بدن، همدلی با مخاطب و مدیریت تعارض است؛ گوش دادن پویا به معنای توجه همه جانبه فعال به صحبت‌های مخاطب است که شامل درک عمیق احساسات در صحبت‌های فرد مقابل و نشان دادن علاقه نسبت به صحبت دیگران است، زیرا گوش دادن پویا موجب نشان دادن و موجب همدلی و درک عمیق کلام مخاطب می‌شود.

وی همچنین در تعریف مهارت‌های دیگر ارتباطی گفت: از مهارت‌های دیگر ارتباطی بیان واضح و موثر است که افکار و احساسات ما را به صورت واضح و مختصر با واژگان مناسب به مخاطب انتقال داده و پیام به راحتی شنیده می شود؛ در همدلی با مخاطب نیز، نباید مخاطب را کوچک شمرد، زیرا همدلی با او موجب درک بهتری از احساسات و ایجاد روابط پایدارتر می‌شود و اضطراب‌ها از بین می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: انسان گاهی از نیازهایش خسته می‌شود و محتاج ناز می‌شود، در دعای افتتاح که از جانب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، بیشترین ناز را شاهدیم، یا در دعای کمیل و مناجات شعبانیه که شخص معصوم خطاب به خدا می‌فرمایند،  اگر مرا وارد جهنم کنی باز هم دوستت دارم و این کلام از باب نیاز نیست، بلکه ناز است، همه این مهارت‌ها و روش‌های مهارتی موجب ایجاد روابط بهتر ما با خالق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha