
مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار گفت: از بزرگترین اهداف حوزههای علمیه، جهدهی طلاب به سمت فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی است، چرا که علمی که با پژوهش بدست میآید اثرش ماندگارتر است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/مازندران، خانم منیره سادات کامرانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(سللم الله علیها) فریدونکنار، در گفتوگویی اظهار کرد: اساس کارهای آموزشی، تبلیغی و فرهنگی، حتی یکی از بزرگترین اهداف حوزههای علمیه، جهت دهی طلاب به سمت فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی است؛ علمی که طلاب با پژوهش بدست میآورند اثرش ماندگارتر است.
خانم کامرانی ادامه داد: راهی که طلبهها را به سمت فراگیری علم میبرد تا در جانشان بنشیند و نور علم در وجودشان پرتو افکنی کند، از قِبَل پژوهش و فرصتهای مطالعاتی به دست میآید.
وی همچنین اظهار کرد: یکی از اهداف این مدرسه علمیه، که در اولویت برنامه ریزیهای خود قرار داده، تشویق طلاب و انگیزهسازی آنان به سمت شرکت در فراخوانهایی است که از نهادها، مؤسسات مختلف و جشنوارههای داخلی و بینالمللی برگزار میگردد، چون آن علمی که طلبه برای به دست آوردنش جهد و تلاش میکند برکات بیشتری دارد، یک مقاله عصاره حداقل ۳۰ و ۴۰ کتاب است ، لذا آن را به عنوان دستاورد در تبلیغ و تدریس میتواند استفاده نماید چون در جانش نفوذ کرده و در رشد معنوی خودش مؤثر است.
مدیر مدرسه علمیه گفت: از جمله همایشهایی که طلاب در آن شرکت نمودند، همایش بینالمللی چالشهای هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی است؛ در این همایش از مدرسه علمیه حضرت آمنه (علیها سلام) تعداد ۱۰ مقاله ارسال شد، این مقالات در حوزه زن و خانواده با الگوگیری از حضرت زهرا (سلام الله علیها) تنظیم شد و با راهنمایی اساتید حوزه، اصلاحات و بازبینی انجام گرفت و هر ده مقاله گواهی پذیرش دریافت و در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش بستر گسترده مطالعاتی در حوزه زن و خانواده را برای طلاب ایجاد و انس آنها را با کتاب بیشتر نمود؛ در این همایش موضوعاتی با عناوین «تحلیل آثار تاب آوری زنان در بعد سازمانی مبتنی بر رفتار شناسی حضرت آسیه (سلام الله علیها)»، «تحلیل آثار تاب آوری زنان در بعد فردی با تاکید بر الگوی حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، «تحلیل توانمند سازی و توسعه زنان مبتنی بر رفتار شناسی ملکه سبا»، «مهارت سبک زندگی جراتمندانه و شجاعانه صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در مواجهه با اصحاب سقیفه»، «رهیافت حل تعارض همسران با بهرهمندی از سازگاری حضرت آسیه (سلام الله علیها) با فرعون»، «مقایسه تطبیقی معیارهای ازدواج به سبک الگوی فاطمی و سبک فاطمی»، «چالشهای فرهنگی فرزندآوری زنان مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» و «تحلیلی بر عوامل و شاخصههای تربیت حماسی فرزندان» گواهی پذیرش دریافت نمودند.
انتهای پیام/
نظر شما