اساتید با قدم گذاشتن به وادی اخلاص به جایگاه والایی می رسند
229157

خانم مقتدائی مدرس حوزه و دانشگاه بر جایگاه والای اساتیدی که در وادی اخلاص قدم گذاشته اند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، جلسه اخلاق با عنوان نقش تربیتی اساتید در ارتقای اخلاقی طلاب ویژه کادر و اساتید مدرسه علمیه غدیریه شیراز برگزار شد.

خانم مقتدایی استاد حوزه و دانشگاه اخلاص را رمز پیروزی و موفقیت اساتید دانست و افزود: اساتیدی که در وادی اخلاص قدم نهادند به مقام و جایگاه ویژه و والایی رسیدند، آنها  در کنار اهداف اخروی به دنبال اهداف دنیوی نیز هستند اما آزمند نیستند و همه چیز را برای رسیدن به خداوند متعال می خواهند.  

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: برای رسیدن به اخلاص، باید اهل خلوت با خدای خویش بوده، کارهای روزمره خود را  دقیق بررسی و نیت خود را خالص گرداند زیرا نیت در انجام عمل تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت:  مُدرسی که در حال درس دادن است؛ اگر اخلاص نداشته باشد و کار و فعالیتش برای خدا نباشد خداوند توفیق را از او می گیرد و همین امر باعث می شود انسان تغییر کند و گاه نعمتها از انسان گرفته می شود.

مقتدائی  افزود: کسی که خداوند به او علم داد نباید در آگاه سازی دیگران بخل بورزد و از آموزش بپرهیزد، اگر عالم بخل ورزد که دیگران را از علمی که خدا به او داده آگاه کند و علم او برای طمع مادی و پول باشد؛ این علم لجام آتشی است.

 

برچسب‌ها