متدینین نمی توانند لباس منطبق با حجاب خود را پیدا کنند
235091

آیت الله علم الهدی گفت: وضعیت صنف پوشاک به گونه ای است که خانواده های متدین نمی توانند لباس منطبق با حجاب خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری کوثر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، امام جمعه مشهد امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مفلحون خراسان متدینین نمی توانند لباس منطبق با حجاب خود را پیدا کنندرضوی گفت: آنچه در عرصه اصناف مهم است این است که نباید منکرات و امور نامشروع در آنها مظهر و نمود داشته باشد و این موضوع به خصوص در صنف پوشاک بسیار مهم است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: شرع می‌خواهد اصناف مظهر فسق، فجور و حرام نباشند به خصوص در شهر امام رضا (ع) که باید هویت آن حضرت در مراکز خرید و فروش نشان داده شود و هویت شهر باید امام رضایی باشد.

وی ادامه داد: کسب و کار اگر به میدان منکرات تبدیل شود برکت آن از بین می رود و کاسب با سر به زمین می‌خورد بنابراین باید ایمان و اعتقاد خود را تقویت و ظاهر کار را درست کرد تا بازار مرکز هنجارهای اخلاقی و دینی باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: از قدیم بازار از پایگاه‌های بزرگ فرهنگ دینی بوده و در دفاع از اسلام، نقش و حضوری فعال داشته و صحنه اجرای معروف های شرعی و اجتناب از منکرات بوده است و امروز با توجه به گستردگی بازار، اتحادیه‌ها و اصناف این نقش را عهده دار هستند.

وی ادامه داد: برخی مشکلات و مسائل مربوط به اصناف، نیاز به ورود دیگر دستگاه‌ها ندارد و می‌توان از طریق اتحادیه‌ها مشکلات را برطرف کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: پارسال ۲۰۰ گزارش قابل اعتنا در خصوص منکرات از دستگاه‌های اداری به این ستاد ارسال شد که ۱۶۶ مورد در مرحله پیام و تذکر شفاهی رفع شد.

سید عبدالله ارجائی افزود: برای ۳۴ مورد نیز تذکر کتبی و محرمانه ارسال شد که ۲۹ مورد در این مرحله حل شد و 5 مورد نیز به دادستانی ارجاع و برای 3 مدیر حکم صادر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار نفر در دوره‌ها و آموزش‌های مربوط به طلایه داران معروف خراسان رضوی شرکت کرده اند گفت: پارسال ۷۸۰ هزار مورد تذکر لسانی داده شد که از این تعداد هزار و ۳۷۱ مورد با مقاومت رو به رو شده است و فقط 5 مورد به کلانتری رفت اما هیچکدام منجر به تشکیل پرونده قضائی نشد.

وی ادامه داد: جشنواره مفلحون خراسان رضوی به منظور معرفی برترین افراد در اتحادیه‌ها و اصناف راه اندازی شده است و در این جشنواره ۹۰ نفر از افراد برتر در اتحادیه‌ها و اصناف تجلیل شدند.

برچسب‌ها