مدارس علمیه برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را متناسب با نیاز جامعه تدوین کنند
240690

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) بندپی بابل گفت: مدارس علمیه باید کاملا به نیازمندی های جامعه آشنا شوند و بر همان اساس، برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را تدوین و اجرايي كنند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم ابراهیمیان در نشست با طلاب سیکل مدرسه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) بندپی بابل بیان کرد: هیات های عزاداری به خاطر استقبال جوانان و نسل جدید از آنها، می توانند با بهره گرفتن از مفاهیم و معارف درست، شعرهای با محتوا و سبک های متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی، فرهنگ حسینی را به بهترین نحو انتقال دهند.
وی گفت: با توجه به اینکه مدارس علمیه خواهران در مقطع سیکل با نسلی مواجه هستند که استقبال زیادی به هیئات و مداحان جوان دارند؛ لذا باید با آسیب های برخی از هیات های عزاداری آشنا شوند.
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(سلام الله علیها) بندپی بابل تصریح کرد: دانش آموزان مقطع سیکل، به عنوان نسل نوجوان با ویژگی بارزی به نام تاثیرپذیری مواجه هستند، به همین خاطر به همان اندازه که تحت تاثیر سبک و سیاق مداحی های امروزی هستند، به همان اندازه می توانند با آشنایی با پیرایه ها و شبهات وارد شده در فرهنگ عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)، به عنوان مبلّغ در جامعه اثرگذار باشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مدارس علمیه کاملا به نیازمندی های جامعه آشنا شده و بر همان اساس برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را تدوین و اجرا کنند، در آن صورت می توانند طلاب را متناسب با نیاز جامعه برای امر تبلیغ آماده می کنند.

 

برچسب‌ها