پیام های بازرگانی مروج تجمل و مصرف گرایی در خانواده ها نباشند
243710

آقاي ابوالقاسم زاده کارشناس فرهنگی گفت: پیام های بازرگانی با ترویج مصرف گرایی و تجمل در جامعه، سبب تغییر سبک زندگی اسلامی در خانواده ها شده است.

به خبرگزاری کوثر از مازندران، آقای ابوالقاسم زاده در نشست" اهمیت رسانه در فرهنگ جامعه" در  جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء(سلام الله علیها) بابل بیان کرد: پیام های بازرگانی جزء برنامه هایی است که در  ميان همه سریال ها، خبرها و قسمتهای مختلف صدا و سیما پخش می شود و محتواهای مختلفی را به مخاطب القاء کرده و تأثیر بسزایی در سبک زندگی افراد جامعه دارد.
وی افزود: تعداد پیام های بازرگانی در شبکه های سیما هر سال بیشتر شده و مخاطب را درگیر و تشویق به خرید کالاهایی می کند که در بعضی از موارد کیفیت بالایی نداشته و تنها هدف از این تبلیغ، فروش کالا  وکسب درآمد است و این پیام ها تأثیر زیادی روی تغییر سبک زندگی خانواده ها دارد.
کارشناس رسانه تصریح کرد: در تعداد زیادی از پیام های بازرگانی از زنان وکودکان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می شود که کار مناسبی نیست؛ زیرا استفاده از کودک تبلیغات سبب م هم ذات پنداری به مخاطبان  می شود؛ همچنین استفاده از زنان با پوشش نامناسب، مروج مصرف گرائی، فرهنگ غربی، پوشش ضد اسلامی و سبک زندگی اشرافی گرائی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تبلیغات بازرگانی نباید با سوء استفاده از حس زود باوری، عاطفی و همچنین کم تجربگی مخاطبین، سبب اشتباه در تشخیص واقعیت ها شود.

 

برچسب‌ها