همسرداری یکی از مهارت های زندگی است
244568

خانم نوروزي كارشناس فرهنگي گفت: یکی از مهارت های زندگی، همسرداری است، زیرا بنیاد خانواده براساس روابط زوجین محکم یا سست خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم نوروزی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: خداوند در قرآن کریم، همسر را مایه آرامش معرفی کرده است، اما وقتی مهارت لازم برای همسرداری کسب نشود، آن آرامش حاصل نخواهد شد.
وی بیان کرد: اگر بانوان در کنار رعایت حق الله و حق الناس، حق همسر را نیز رعایت کنند، هم رضایت پروردگار جلب شده و هم شوهرش بزرگترین شفیع او در روز قیامت می شود که این لطف عظیم خداوند به زنان است.
 مشاور خانواده تصریح کرد: زنی که بتواند خوب همسرداری کند، قطعا می تواند فرزندان خوبی نیز تربیت کند؛ اما متاسفانه برخی از مادران بدون در نظر گرفتن رابطه خود با همسر، دنبال راهی برای تربیت فرزند هستند.
وی تاکید کرد: بانوان با کسب مهارت های لازم می توانند خوب همسرداری کنند و هم در واقع مهارت لازم برای تربیت فرزند را فرا گرفته گیرند.
وی افزود: تاکید آیات قرآن و روایات از معصومین(علیهم السلام) بر رعایت اصول و آداب همسرداری اعم از روحی، روانی و جنسی و همچنین تاکید رهبرمعظم انقلاب بر سبک زندگی اسلامی نشانگر اهمیت بالای این مساله در خانواده و جامعه است. 
خانم نوروزی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در کنار دروس حوزوی، آموزش های لازم برای کسب مهارت زندگی اجتماعی و خانوادگی را هم در برنامه خود بگنجانند.
 

برچسب‌ها