بصیرت به عنوان مشی حرکت انسان و تشخیص جبهه خودی از غیرخودی یک ضرورت است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: بصیرت به عنوان مشی حرکت انسان و تشخیص جبهه خودی از جبهه غیرخودی یک ضرورت است و علم به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مسجدسلیمان/ نشست بصیرتی اخلاقی به همت معاونت فرهنگی و بسیج مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مسجدسلیمان باحضور حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده استاد اخلاق حوزه علمیه قم و جمعی از طلاب و اساتید، در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده  در این نشست در بخشی از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به بصیرت همراه با علم به عنوان یک ابزار مهم در تشخیص به موقع جبهه خودی از غیرخودی و گوشزدکردن خطرات در شرایط حساس کنونی، اظهار کرد: بصیرت به عنوان مشی حرکت انسان و تشخیص جبهه خودی از جبهه غیرخودی یک ضرورت است و علم به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیست.

وی ضمن معرفی طلبه شهید آرمان علی ورودی به عنوان یک الگو که با بصیرت خود تا آخرین لحظه پای ارزش ها ایستادگی کرد، افزود: تشخیص ادبیات دشمن و حفظ آرامش در برابر توطئه های آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هدف دشمنان تقابل مردم از طریق حمله به مفاهیم ارزشی همچون غیرت و حجاب و عفاف است؛ از این رو شناخت جبهه دشمن اهمیت دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، به ضرورت به‌روز شدن حوزه ها برای تربیت نیروی کارآمد جهت حضور در میدان جهاد تبیین برای قشر نوجوان و جوان اشاره کرد و ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی در ذهن نوجوانان ما نفوذ کرده؛ از این رو در این زمینه نیاز بکارگیری روش های انس با این قشر حساس اهمیت دارد تا با پاسخگویی به شبهات ذهنی‌شان، یاری رسان آن ها در لغزش ها شویم.

وی گفت: شهدا زنده و ناظر به اعمال ما و منتظر حرکت ما در این راه هستند؛ لذا باید پای عهد سربازی امام زمان(عج) استوار بمانیم، اگر در شرایط کنونی برای راه تبلیغ دین و بصیرت افزایی کم فروشی کنیم شبیه توابینی خواهیم شد که برای امام حسین(ع) کم گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha