مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران
-
هویت طلبگی تجلی انتخاب آگاهانه در مسیر رشد معنوی و اجتماعی است
مدرس و پژوهشگر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا در نشست فرهنگی-تربیتی با عنوان «هویت طلبگی؛ زیباترین انتخاب زندگی» گفت: هویت طلبگی، تجلیگاه یک انتخاب آگاهانه در مسیر تعالی معنوی و رشد اجتماعی است
-
اخلاق، زیربنای طلبگی است؛ طلبه مأمور سیرابکردن جانهاست
مدرس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: اگر روح و فکر انسان تربیت نشود، علم نیز جایگاه واقعی خود را پیدا نمیکند. همانطور که جسم به غذا نیاز دارد، روح نیز به تغذیه نیازمند است و طلبه کسی است که مأمور سیرابکردن روح و جان جامعه است.
-
عبادتی برتر از هفتاد سال؛ تفکر، مسیر رسیدن به یقین
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: در نظام تربیتی اسلام، اندیشهورزی نهتنها مقدمه معرفت و یقین، بلکه راز حرکت انسان به سوی کمال است.
-
یادداشت | یک صد سالگی حوزه؛ فرصتها و تهدیدها
مدیرحوزه علمیه خواهران استان مازندران گفت: به مناسبت برگزاری همایش بین الملل سده دوم تأسیس حوزه علمیه قم پرداختن به تاریخچه حوزه و نقش آن در تحولات بخصوص تاریخ معاصر، به فرصتها و تهدیدهای پیش روی باید توجه کرد.
-
وظایف طلاب در برابر امامزادگان، فرزندان و نوادگان معصومین (ع)
مدرس مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار گفت: امامزادگان، فرزندان و نوادگان معصومین (ع)، مظهر نور و رحمت الهی در میان ما و جایگاه برکت و آرامش دلها هستند و وظیفه ما طلاب معرفی فضائل امامزادگان، حفظ و گسترش بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطبهای فرهنگی و مذهبی است.
-
عظمت و بزرگی معلم در عالم ملکوت
معاون آموزش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری گفت: معلم، دانش را برای خدا میآموزد، با اخلاص عمل میکند و به دیگران با عشق و صبر آموزش میدهد.
-
معلم برای رسیدن به جایگاه و رسالت خویش استعدادها و توان روحی و معنوی خود را بشناسد
مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود گفت: معلم باید ابتدا استعدادها و توان روحی و معنوی خود را بشناسد و سپس برای رسیدن به جایگاه و رسالت خویش تلاش کند تا بتواند در کار تربیت موفق شود.
-
علم در کنار ایمان نردبان انسان است
مدرس و پژوهشگر مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرستان چالوس گفت:علم نردبان است، چرا که در کنار ایمان معنا پیدا میکند و در هیچ کجای قرآن بر علمِ تنها تأکید نمیشود.
-
نعمت سلامتی گوهر گرانبهای زندگی انسان است
مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود گفت : سلامت، مفهومی فراتر از نبود بیماری است و شامل رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی میشود و نعمت سلامتی گوهر گرانبهای زندگی انسان و زیربنای توسعه پایدار هر جامعهای است.
-
بررسی جایگاه علمی و معنوی حضرت معصومه(س)
مدرس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها، به بیان نکاتی درباره شخصیت علمی، معنوی و شفاعتی ایشان پرداخت.
-
جایگاه دختران جایگاه در اسلام
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر گفت: دختران جایگاه والایی در اسلام دارند، ما در روایات داریم دختر خواستن مستحب است و این نشاندهنده اهمیت و جایگاه زن در اسلام است.
-
هدف اساسی و غایی تربیت اسلامی الهی شدن انسان است
مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: هدف اساسی و غایی تربیت اسلامی الهی شدن انسان است و برای رسیدن به این هدف، استعدادهای عالی انسان که در خلقت او قرار داده شده است باید رشد کند و فعلیت یابد.
-
امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشی در حوزه زکات
مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا از امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی در حوزه زکات بین مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا و کمیته امداد مازندران خبر داد.
-
نقش طلاب علوم دینی در شناسایی شخصیتهای اسلامی
کارشناس دینی مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار گفت: طلاب علوم دینی نقش مهمی در شناسایی شخصیتهای بزرگ اسلامی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها دارند و میتوانند با تبلیغ، برگزاری کلاسها برای نوجوانان و برنامههای فرهنگی، معارف و آموزههای حضرت را به افراد منتقل کنند.
-
تأثیر سلامت روان بر کیفیت زندگی و افزایش مهارتهای فردی و اجتماعی
کارشناس سلامت مرکز بهداشت شهرستان آمل در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها این شهر گفت: سلامت روان بر کیفیت زندگی و افزایش مهارتهای فردی و اجتماعی نقش کلیدی دارد،بهطوری که افراد با سلامت روان مثبت، نه تنها از نظر جسمی و روحی سالمتر هستند، بلکه در روابط اجتماعی و حرفهای نیز موفقتر عمل میکنند.
-
استاد مطهری از مصادیق بارز وفاداری به عهد و پیمان بود
مدرس حوزه علمیه تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل در نشست بصیرتی با عنوان« استاد مطهری از مصادیق بارز وفاداری به عهد و پیمان» با اشاره به آیهای از قرآنم کریم شهید مرتضی مطهری را یکی از مصادیق بارز و تمام عیار این وفاداری به عهد و پیمان برشمرد.
-
بررسی مقام علمی حضرت معصومه (س)
کارشناس دینی مدرسه علمیه حضرت آمنه (س) فریدونکنار گفت: مقام علمی حضرت معصومه بسیار برجسته است، ایشان در زمان خود به عنوان یک عالمه و فاضله شناخته میشدند و در علوم مختلف اسلامی از جمله فقه، تفسیر و حدیث دانش عمیقی داشتند.
-
شاخص تعامل دینی حفظ یا ارتقا سطح ایمان مخاطب است
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تعامل دینی باید منجر به حفظ یا ارتقا سطح ایمان مخاطب شود، گفتند: در نظام دینی، اخلاق فقط به بُعد فردی محدود نیست بلکه تعامل صحیح با دیگران حتی مخالفان معیار سنجش رشد ماست.
-
ولایت پذیری؛ رمزِ تأثیرگذاری و نقش آفرینی بانوان تمدن ساز است
مشاور خانواده مدرسه علمیه تخصصی ریحانه الرسول سلام الله علیها شهرستان جویبار گفت: بانوان نقش آفرین و تمدن سازِ تاریخ در جریان تربیتی ولایت پذیری توانستند یاریگر امام زمانشان باشند.
-
سیره حضرت معصومه (س)؛ الگوی عملی و معنوی در قرآن و آموزههای ائمه معصومین (ع) است
کارشناس دینی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها آمل گفت: سیره حضرت معصومه (س) به عنوان یکی از شخصیتهای برجسته تاریخ اسلام، الگوی عملی و معنوی در قرآن و آموزهای ائمه معصومین علیه السلام میباشد.
-
ظرفیت بسیج محلات، میتواند زمینهساز تبلیغی مؤثر و کاربردی باشد
مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)ساری گفت: بهرهگیری از ظرفیت بسیج محلات میتواند زمینهساز تبلیغی مؤثر و کاربردی باشد، اگر طلاب بتوانند در جریان آموزش خود، بهصورت میدانی با شرایط خاص محلات آشنا شوند، قطعاً اثربخشی تبلیغ افزایش خواهد یافت.
-
کنترل خشم، نسخه مشترک دین و علم برای سلامت روان است
مدرس و پژوهشگر مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) نکا گفت: کنترل خشم نسخهای مشترک میان آموزههای دینی و یافتههای روانشناسی معاصر است.
-
ولایتمداری از مهمترین ویژگیهای سیاسی شهید رئیسی بود
مدرس مدرسه علمیه صدیقه طاهر(س) نوشهر گفت: شهید سید ابراهیم رئیسی یک سیاستمدار انقلابی، عدالت محور و ولایت مدار بود.
-
تجربه تاریخی بیاعتمادی به آمریکا
مدرس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: هیچگاه طرف آمریکایی به وعدههای خود پایبند نبوده و از مذاکره صرفاً برای تحمیل خواستههای خود بهره برده و راه عبور از مشکلات کشور تکیه بر توان داخلی، وحدت ملی و مطالبهگری هوشمندانه است.
-
باید تلاش شود گفتمان انقلاب اسلامی در قشر خاکستری جامعه گسترش یابد
کارشناس سیاسی در نشست سیاسی_بصیرتی با عنوان تحلیل خطبه صد و نود و دو نهج البلاغه در جمع طلاب و اساتید که به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) قائمشهر برگزار شد، با اشاره به خطبه صد و نود و دو نهج البلاغه و مقایسه آن با شرایط کنونی جامعه گفت: اگر بدنه جامعه با رهبر خود همنظر نباشد، مشکلاتی پیش خواهد آمد و باید تلاش شود گفتمان انقلاب اسلامی در قشر خاکستری جامعه گسترش یابد.
-
اطاعت پذیری از ولیّ جامعه، یعنی داشتنِ رفتارِ مطابق با حکمِ رهبر در همه ابعاد
مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار علیهم السلام شهرستان جویبار گفت: اطاعت پذیری محض از ولیّ جامعه، یعنی رفتارِ مطابق با حکم رهبر در همه ابعاد است.
-
رفع تحریمها آخرین هدف ایران از مذاکره است
معاون سیاسی سپاه ناحیه شهرستان نوشهر گفت: نخبگان سیاسی ما به این بلوغ رسیدهاند که آمریکا دنبال برداشتن تحریمها علیه ایران نیست پس رفع تحریمها آخرین هدف ماست.
-
امام صادق (ع) علم را گسترش و مکتب علمی اسلام را بنیان نهاد
مدرس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری گفت: امام صادق (ع) دانش را متحول کرد، علوم اسلامی و عقلی را گسترش داد و پایههای مکتب علمی اسلام را استوار ساخت.
-
نقش امام صادق (ع) در گسترش معارف اسلامی
معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام حسین (ع) چالوس گفت: امام صادق (ع) با تشکیل حلقههای درسی در مدینه، نقش بیبدیلی در تربیت شاگردان و گسترش معارف اسلامی داشتند.
-
سپاه پاسداران نماد اقتدار و امنیت ملی ایران است
فرمانده سپاه شهرستان آمل در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمهالزهرا (سلام الله علیها) این شهر گفت: سپاه پاسداران نماد اقتدار و امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی ایفا میکند.