-
وقتی حجاب از معنا، به مُد تبدیل میشود/ استحاله آرام هویت دینی زن مسلمان
فعال فرهنگی در گفتوگویی به پدیده «حجاباستایل و استحاله آرام هویت دینی» پرداخت که در ادامه میتوانید از آن بهرهمند شوید.
-
لزوم تربیت جهادگران مجازی در خط مقدم مقابله با شبهات مهدویت
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ریگان کرمان با اشاره به اینکه رسانهها مانند شمشیر دو دم، نقش دوگانهای در تحریف یا ترویج نشانههای ظهور دارند، گفت: تربیت جهادگران مجازی در برابر تهاجم دشمن، از شیوههای تقابل با رسانههای انحرافی و شبهه پراکنی است.
-
بانوی حوزوی؛ از مدیریت اجرایی تا پژوهش در فقه خانواده
پژوهشگر و مدرس حوزه، با ترکیب تجربه اجرایی و علمی، بهتازگی رساله سطح چهار خود را درباره نقد آرای شحرور در آیات الاحکام خانواده به پایان رسانده و در گفتوگویی از انگیزهها، دستاوردها و توصیههای خود به طلاب سخن گفته است.
-
رسالت حوزه، تربیت نیروی متخصص و مهذب در زمینههای مورد نیاز جامعه اسلامی و جهانی است
مدیر مدرسه فاطمیه باغملک با تأکید بر داشتن نیروی کارآمد و مهذب، گفت: امروزه تنها دفاع از مبانی، آموزهها و دستورالعملهای اسلامی کافی نیست، بلکه باید به محتواهای مخربی که جوامع غربی به مسلمانان جهان القا میکنند؛ حمله کرد و بهترین راهکار آن، تربیت نیروی متخصص و مهذب در زمینههای مورد نیاز جامعه نه تنها کشور ایران، بلکه جهان اسلام و جامعه جهانی است.
-
اخلاص و تعادل در ارتباط با مردم از اصول رفتاری آیت الله نعیمآبادی بود+ تصاویر
خانم باقریزاده همسر مرحوم آیت الله نعیم آبادی، نماینده فقید ولی فقیه در استان هرمزگان در گفتوگویی اظهار داشت: آیتالله نعیم آبادی در عین حال که یک پژوهشگر قوی بودند، شوخ و معتدل با مردم بودند. حاج آقا بسیار مخفی کار میکرد و مدام میگفت مگر ما چیکار کردیم، مگر من چیکار کردم و در مسائل سیاسی و غیرسیاسی، با مردم درگیر نمیشد و با همه معتدل بود.
-
امام زمان(عج) بزرگترین رهبر تحولآفرین تاریخ است
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بیاض گفت: امام زمان(عج) بزرگترین رهبر تحولآفرین تاریخ است که استراتژی نهایی خود برای استقرار عدالت جهانی را آماده میکند و وظیفه ما زمینهسازی برای پذیرش این طرح بزرگ است.
-
نقش آفرینی طلاب خواهر؛ از نخبگی در حوزه تا فرصتهای ملی و بینالمللی
استاد حوزه علمیه خواهران شیراز که به عنوان نخبه حوزوی در سطح کشور معرفی شد به بیان نقشآفرینی بانوان در پژوهش و اجتهاد، جایگاه علمی آنان در حوزه علمیه، فرصتهای ملی و بینالمللی، مفهوم نخبگی و توصیههای کاربردی به طلاب جوان پرداخت.
-
تبیین فقهی «عدالت در خانواده»؛ رهیافتی نو در تحلیل روابط درون خانوادهای
دفاعیه موفقیتآمیز رساله سطح چهار با موضوع «ماهیت عدالت و موارد کاربرد آن در خانواده از منظر فقه»، توسط طلبه سطح چهار مدرسه تخصصی امام حسین (علیه السلام) یزد برگزار شد.
-
تربیت طلاب متخصص و توانمند از وظایف اصلی حوزههاست
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک پیرامون منشور روحانیت و در راستای تبیین پیام رهبر معظم انقلاب به مراسم گرامیداشت صدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم گفت: آموزش طلاب در زمینه تحلیل مسائل اجتماعی و سیاسی به منظور پاسخگویی به سؤالات و چالشهای روز از دیگر وظایف حوزههای علمیه خواهران است و حوزه علمیه خواهران با توجه به طرح بلاغ مبین، باید در راستای تربیت طلاب متخصص و توانمند گام بردارد.
-
از فعالیت طلاب خواهر در نقطه صفر مرزی خسروی تا برپایی موکب شبانهروزی امام حسین(ع)+ تصاویر
مدیر مدرسه علمیه امام حسین (ع) قصر شیرین گفت: طلاب مدرسه علمیه خواهران شهرستان قصر شیرین در کنار فعالیتهای تبلیغی که در ایام اربعین انجام میدهند، هرساله و به درخواست هنگ مرزی با نیروهای مرزی در شهر خسروی در قسمت گیتهای خروجی و ورودی ایران همکاری میکنند.
-
برپایی موکب شبانه روزی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ایذه در راستای خدمت به زائران حسینی
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه گفت: موکب کوثر با همکاری طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه، بهصورت شبانهروزی خدمات مورد نیاز اعم از توزیع غذا و سایر ملزومات خدمتی به زوار را ارائه میداد.
-
از فعالیت شبانهروزی طلاب خواهر مهرانی در سامانه راهنمای زائر تا برپایی موکب «عین الحیات» و اسکان بیت الحسین(ع)
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها مهران گفت: مدرسه علمیه خواهران شهرستان مهران در ایام اربعین در بخشهای مختلفی به زوار خدمترسانی داشت که یکی از این فعالیتها فعالیت در سامانه راهنمای زائر بود.
-
میتوان از ظرفیت اربعین در تبیین «سبک زندگی حسینی» به الگوی رفتاری و استخراج مدلهای عملی در عرصههای مختلف رسید
مدیر حوزه علمیه بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف نسیم شهر مهمترین پیام معرفتی اربعین برای طلاب و بانوان را تجلی پایمردی در مسیر اطاعت از خداوند خواند و گفت: میتوان از ظرفیت اربعین در تبیین «سبک زندگی حسینی» و تبدیل حماسه عاشورا و پیادهروی اربعین به الگوی رفتاری و استخراج مدلهای عملی در عرصههای مختلف استفاده کرد.
-
اربعین حسینی، فراتر از یک مناسک آیینی، بستری معرفتی و تمدنساز است
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) زابل گفت: اربعین حسینی، فراتر از یک مناسک آیینی، بستری معرفتی و تمدنساز است و بانوان میتوانند با یادآور وفاداری به ارزشها، بصیرت دینی و مسئولیتپذیری اجتماعی و الگوگیری از حضرت زینب (سلاماللهعلیها) نقش پیامرسانان فرهنگ عاشورا را ایفا کرده و در تبیین اهداف قیام حسینی، فعالانه حضور داشته باشند.
-
نقش اربعین در ارتقای فرهنگ اسلامی
مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام سمنان با تأکید بر نقش حوزههای علمیه خواهران در تبیین عقلانیت و حماسه در زیارت اربعین، گفت: مراسم اربعین پیامهای عمیق و الهامبخشی از جمله آگاهی و بصیرت، وحدت و همبستگی، ایثار و فداکاری، ترویج فرهنگ عاشورا و عمل به مسئولیت اجتماعی برای جامعه اسلامی بهویژه طلاب و بانوان دارد.
-
اربعین نماد وفاداری به حقیقت، صبر در راه خدا و رسالت روشنگری حضرت زینب(س) است
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان کرمانشاه با اشاره به پیام سفر معنوی اربعین، گفت: اربعین نماد وفاداری به حقیقت، صبر در راه خدا و رسالت روشنگری حضرت زینب(سلام الله علیها) و برای بانوان و طلاب، پیام اصلی آن الگوی ایستادگی آگاهانه و حرکت تبلیغی ـ فرهنگی با عمق معرفتی است.
-
امروز اصلیترین نقش حوزه خواهران تبیین ابعاد قیام حضرت اباعبدلله(ع) است
مدیر مدرسه علمیه الغدیر با تأکید بر نقش طلاب خواهر در تعمیق معنویت و تبیین محتوای فرهنگی اربعین، گفت: نقش و جایگاه تبلیغی حضرت زینب سلام الله علیها ندای امام حسین علیهالسلام را از کربلا خارج کرد و آن را یک پیام فرامکانی و فرازمانی نمود، امروز و در این دوران، اصلیترین نقش حوزه خواهران تبیین ابعاد قیام حضرت اباعبدلله علیهالسلام است و زیارت اربعین بهترین زمینه را برای این امر فراهم کرده است.
-
اربعین؛ بستری زنده برای تربیت طلاب تمدنساز
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به ظرفیتهای معرفتی و فرهنگی اربعین، این حرکت عظیم را فرصتی برای تجدید عهد با امام زمان(عج) و زمینهساز تربیت بانوان مؤمنی دانست که بتوانند در مسیر تمدنسازی اسلامی نقشآفرینی کنند.
-
زیارت اربعین یکی از مهمترین کانونهای تربیتی انسان است
مدیر مدرسه علمیه ثامنالحجج(علیهالسلام) پارسآباد با تأکید بر نقش مهم حوزههای علمیه در عقلانیتبخشی به زیارت اربعین، گفت: مراسم پیادهروی و زیارت اربعین یکی از مهمترین کانونهای تربیتی انسان است و با استفاده از ظرفیتهای تبلیغی و فرهنگی و ایجاد قدرت نرم رسانهای مبلغان خواهر و بانوان طلبه میتوان زائر امام حسین علیه السلام را در این راه به خودسازی و تهذیب نفس، ایجاد آرامش درونی، تمرین صبر و استقامت، خودباوری و الگوپذیری از سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) دعوت کرد.
-
اربعین بستری زنده و ملموس برای نمایش ارزشهای سبک زندگی حسینی است
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان قروه درگزین با تأکید بر فرصت تعمیق ایمان، بصیرت و پایبندی به آموزههای امام حسین (ع) برای همه افراد جامعه، گفت: اربعین بستری زنده و ملموس برای نمایش ارزشهای سبک زندگی حسینی مانند ایثار، عدالتطلبی، مقاومت در برابر ظلم و توکل به خدا است.
-
اربعین، بهترین فرصت برای تقویت روحیه وحدت و همبستگی و افزایش ایمان و باورهاست
مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک با تأکید بر ظرفیت اربعین در تبیین «سبک زندگی حسینی» در جامعه، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین بهترین فرصت برای تقویت روحیه وحدت و همبستگی، افزایش ایمان و باورها، تقویت روحیه جهادی در قبال مستکبران عالم و تلاش در جهت رفع گرفتاریها و مشکلات مسلمانان جهان است و خواهران مبلغ طلبه میتوانند با تببین حماسه سازی حضرت زینب سلام الله علیها وحدت بین مسلمانان و مقاومت در مقابل ظلم را سرلوحه فعالیتشان در موکبها و مسیرهای پیادهروی قرار دهند.
-
مهمترین پیام معرفتی اربعین یادآوری اهمیت ایثار و وفاداری به ارزشهای دینی و انسانی است
مدیر حوزه علمیه فاطمیه زابل مهمترین پیام معرفتی اربعین برای طلاب و بانوان را یادآوری اهمیت ایثار و وفاداری به ارزشهای دینی و انسانی برشمرد و گفت: بهرهبرداری از ظرفیت اربعین در تبیین «سبک زندگی حسینی» میتواند از طریق برجسته کردن ویژگیهایی نظیر عدالت خواهی، همدلی، ساده زیستی و شجاعت صورت گیرد.
-
اربعین؛ بستری برای گسترش عقلانیت دینی، عزتخواهی و حرکت تمدنساز
مدیر علمیه فاطمیه(سلاماللهعلیها) مشگینشهر استان اردبیل با اشاره به به توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص استفاده از ظرفیت اربعین برای تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: با تبیین ابعاد معرفتی و تمدنی اربعین، ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده و جامعه و استفاده از ابزارهای تربیتی، رسانهای و فرهنگی، بستری مؤثر برای گسترش عقلانیت دینی، عزتخواهی و حرکت تمدنساز فراهم میشود.
-
نقشآفرینی راهبردی طلاب خواهر در تبیین معرفت اربعین حسینی و تحقق تمدن نوین اسلامی
مدیر مدرسه علمیه خدیجه الکبری(سلاماللهعلیها) بندرعباس گفت: ظرفیت رسانهای و اجتماعی طلاب خواهر در زیارت اربعین، بستری بیبدیل برای تبیین عقلانیت، حماسه و سبک زندگی حسینی است.
-
اربعین؛ درس جاودانهای از عشق، ایثار و آگاهی
مدیر مدرسه حضرت فاطمه سلام الله سقز کردستان با تأکید بر شعار «هیهات منّا الذله» در پیادهروی اربعین، گفت: با این شعار میتوان روحیه مقاومت در برابر ظلم و پایبندی به کرامت انسانی را در سبک زندگی نهادینه کرد و اربعین، آینهای تمامنما از سبک زندگی حسینی است؛ ترکیبی از مقاومت، مهرورزی، سادگی و وحدت که با روایتگری هنرمندانه و تبدیل این مفاهیم به برنامههای آموزشی و فرهنگی، میتوان این سبک را در متن جامعه جاری ساخت.
-
نقش مؤثر حوزههای علمیه خواهران در تبیین عقلانیت و حماسه زیارت اربعین
مدیر مدرسه فاطمیه شهرکرد با تأکید بر نقش حوزههای علمیه خواهران در تبیین عقلانیت و حماسه در زیارت اربعین گفت: یکی از اموری که از طلاب خواهر انتظار میرود برقراری ارتباط صمیمانه و مستمر با دختران جوان به منظور انتقال ارزشهای فرهنگی اربعین و ترویج فرهنگ ناب حسینی در قالبهای جذاب آموزشی است.
-
اربعین؛ مدرسه معرفت و حرکت تمدنساز/ بانوان و طلاب، پیامرسانان سیره حسینی باشند
مدیر مدرسه علمیه خواهران النجیبیه کوشک، اربعین را نماد آگاهی، حماسه و بازتولید اجتماعی امت اسلامی دانست و با تشریح نقشآفرینی بانوان و طلاب در این رخداد عظیم، بر ضرورت بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیت رسانهای و بینالمللی اربعین برای گفتمانسازی تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.
-
اربعین؛ الگویی زنده برای سبک زندگی مؤمنانه
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلاماللهعلیها) شهرستان مهریز با اشاره به اربعین بهعنوان پیام معرفتی ماندگار در تاریخ شیعه، گفت: اربعین صحنهای است که در آن، همه اقشار جامعه ـ با هر ظاهر و موقعیتی ـ در کنار هم، به سوی یک هدف الهی حرکت میکنند و نماد عملی از جامعه مهدوی و اسلامی است؛ طلاب باید این فضا را درک کرده و از آن برای ترویج مفاهیم معرفتی و دینی بهره ببرند.
-
ایجاد ساز و کارهای تبادل دانش و تعامل با تأسیس مراکز مطالعات بینرشتهای از وظایف مهم حوزه است
مدیر مدرسه الزهرا(س) ماهان کرمان با اشاره به سخنان رهبری به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد بازتأسیس حوزه قم و تأکید بر تحول در نظام آموزشی و تربیتی گفت: یکی از وظایف حوزه در ارتباط با دانشگاهها ایجاد ساز و کارهای تبادل دانش و تعامل با تأسیس مراکز مطالعات بینرشتهای است، ایجاد مراکزی که به طور تخصصی به مطالعه و بررسی مسائل روز جامعه از منظر علوم حوزوی و علوم دانشگاهی بپردازند، محلی برای گردهمایی محققان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی باشند و به تولید دانش کاربردی در زمینههای مختلف کمک کنند.
-
اجتهاد پویا، تولید علم نافع و ارتباط با مردم؛ سه نقش کلیدی حافظان اصالت دینی است
مدیر مدرسه الزهرا (س) کلاردشت مازندران با تأکید بر تقویت حوزههای خواهران بهعنوان «مهمترین پایگاه تربیت نیروهای معتقد و انقلابی»، گفت: اجتهاد پویا، تولید علم نافع و ارتباط با مردم، سه نقش کلیدی حافظان اصالت دینی در برابر تحریفها، پیشگامان تمدنسازی اسلامی و مشعلداران مبارزه با استکبار فرهنگی است؛ بنابراین حوزههای خواهران با تمرکز بر این محورها میتوانند گامهای بلندی در تحقق منویات رهبری و نیازهای انقلاب اسلامی بردارند.